Gå til innhold

Antistoffer i blodet... noen som vet noe om dette?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært hos legen for etterkontroll av høyt blodtrykk. Blodtrykket var fint i dag, men blodprøver fra siste kontroll viser at jeg produserer antistoffer mot røde blodlegemer. Noen som vet hva dette innebærer, eller som har fått denne beskjeden fra legen sin? Jeg ble redd av å høre det siden han ikke kunne si noe om hvorvidt det påvirker barnet. Jeg er 12+3, Rh positiv og har ikke mottatt blodoverføring...

Noen som kan komme med noen beroligende ord??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om det, beklager, men tenker jo at alt de finner såpass tidlig vil bli godt fulgt opp! Du kan jo også ringe en spesialist eller noe hvis du synes du fikk for dårlig svar, et større sykehus eller noe?

Noen andre som kan hjelpe?

Skrevet

Har lest litt på nett nå. Dette er visst en helt vanlig problemstilling når mor er Rh negativ, fordi hun da vil kunne produsere antistoffer mot en Rh positivt barn. (Noe som i praksis betyr at mors kropp oppfatter fosteret som et fremmedlegeme) Men jeg er jo Rh positiv, og skulle i utgangspunktet ikke få dette problemet. Jeg hadde noe som muligens var en spontanabort i januar, og legen sa det kunne ha sammenheng med det, at mitt og fosteret sitt blod ble blandet den gangen...eller noe sånt... jeg vet ikke, blir litt stressa når alt ikke er sånn som det skal.

Skrevet

Skjønner jeg godt. Prøv å ringe en spesialist om du kan, man finner så mye rart på nettet at hvem som helst kan bli stressa, og vanlig fastlege kan jo ikke forventes å være ekspert på alt heller. Er rh- og så på den problemstillingen da jeg ble gravid første gang, og da ble det jo veldig understreket at så lenge det ble fulgt opp var det ingen fare osv. Du skal jo uansett ikke ha problemet som rh+!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...