♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Åssen løser jeg dette på best måte? En mnd snart siden jenta vår ble født, og har så smått begynt å tenke på en kveld for oss selv på byen eller liknende. Har også en mamma som gjerne vil være barnevakt snart! Burde jeg anskaffe meg en brystpumpe? Ser Avent har slik med oppbevaringsbokser til mm. Ser kjekt ut, men er den bra? Prøvde å håndmelke, men det ble bare søl. Har sånn brystskjold på motsatt pupp enn den jeg ammer, kan denne melka fryses ned i isbitposer el.l. f.eks? Hvor mye skal en porsjon mm være når jeg skal mate henne med dette fra flaske? Takknemlig for tips.
Hillamor Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Hei! Gratulerer med den lille! Selv har jeg en liten gutt på 6,5 mnd. Det går forferdelig fort etter hvert!! :-) Jeg bruker en slik Avent håndpumpe. Syns det er veldig greit. Jeg var borte en hel kveld da knøttet var 2-3 mnd. Hadde "samlet opp" flere bokser mm som jeg hadde pumpet og lagt i frysen. De står seg rundt 3 mnd der tror jeg. Ellers er det 2 døgn i kjøleskapet, hvis man har de lukket. De som hadde stått i frysen kunne barnevakten tine opp etterhvert. (Varmes i varmt vann: MM skal jo ikke i mikro'n!!) Veldig kjekt!! Men husk at det ikke er alltid at det kommer like mye når du pumper.. Enkelte ganger kommer det bare noen dråper selv om du sitter lenge.. Mens andre ganger kan man få nesten full kopp på en snupp.Det gjelder å ikke være stresset har jeg funnet ut. Syns det høres litt sølete ut med isbitposer jeg.., men det går sikkert. Et tips til: Legg fingrene over brystvorten på den siden du ikke ammer på. Hvis du klarer det. Så slipper du søl.. Det blir bedre etterhvert. Lekker ikke slik hele tiden. Når det gjelder hvor stor porsjonene skal være, så er det bare å prøve seg frem. Men kanskje rundt 100ml når hun bare er rundt 1 mnd. Husker ikke helt jeg.. Håper du får nytte av disse tipsene! Lykke til!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå