Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke gøy lenger....

Jeg har alltid vært tynn, men det får da være grenser. Jeg la på meg 13 kg når jeg gikk gravid, men nå har jeg tatt av 15 kg på 2 mnd.

Jeg spiser normalt, men holder meg vekke fra noen ting som brus pga ammingen.

Noen mener nok at dette bare er bra, men ikke for meg som vil legge på meg. Alle kommenterer hvor tynn jeg er blitt og jeg blir bare mer og mer deprimert av det.

Andre som har hatt det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg gikk opp 11 kg og mistet de etter 2 uker. Jeg er nâ - 5 kilo enn det jeg burde vaere og er altfor tynn. I tillegg sâ fôler jeg meg sliten og svak. Jeg spiser godt spesielt masse proteiner ( Fisk og kjôtt). Pâ ettermiddagen hiver jeg innpâ med sjokolade for er sâ svak og trôtt.

Er lei av at folk tror jeg ikke spiser og kommenterer at jeg har blitt sâ tynn, nesten at de er mer opptatt av det en min lille sônn.

Tror sâ lenge du spiser sunt sâ gâr det ikke utover helsa. Du burde spise pasta til lunch for det holder godt i magen. Kjott / Fisk til kvelds. Kansje spise varm mat kl 12h00 16h00 og kl 20h. Ikke bare brodskiver for det er ikke god naering.

Lykke til ( Ser at din lille er fôdt dagen etter min sâ de er like gammle)

Skrevet

Jeg har ikke problemet med å være for tynn, men jeg går ned i vekt. For min del er det bare bra. Jeg gikk opp ca 19 kg i sv.sk. og har tatt av 13-14 på tre uker. De første 10 kg gikk den første uka. Tror det henger sammen med fullamming, trilleturer, rekker ikke alltid å spise så mye osv. for min del. Håper bare jeg klarer de siste 5 kg også. Så problemene finnes i begge sider av vektskalaen. I flg min JM er det veldig vanlig med vektras etter en fødsel i alle fall.

Skrevet

Ja, jeg har det også slik. Er 8 kg mindre enn det jeg var da jeg ble gravid, og jeg var slank før. Jeg har spist normalt etter at jeg fødte, men likevel raste kiloene av. Folk har kommentert at je burde spise (fråtse) i junkfood, h-melk, fett og smør for å holde vekten oppe. Men jeg har forsvart meg med at jeg ikke vil være usunn for det om jeg ikke klare å opprettholde vekten. Jeg har prøvd næringsdrikker fra apoteket, men det førte til at je ble mett av det, og ikke orket å spise noe utenom, dermed gikk kalorinntaket opp i opp med det jeg hadde før. Har ikkenoen gode råd til deg, bortsett fra å sørge for at du får i deg nok vitaminer og nok næring. Husk at ved amming trenger du iallefall 700 kalorier ekstra hver dag. Kos deg med frukt og grønt, lag gjerne smoothis eller fruktsalater til kvelds. Legg inn gode vaner for faste måltider og pass på at du får spist, enda så hektisk det kan være med små barn:) Jeg har forresten værtå sjekket stoffskiftet mitt, men venter på resultatet. kanskje det kan være noe slik hos deg også? Hvis vekten fortsetter å rase uansett hva du prøverå gjøre for å opprettolde den, ville jeg kontaktet leg, de vil kanskje utrede deg g har kanskje noen gode råd til deg. Lykke til og prøv å holde humøret oppe, ikke bry deg om negative kommentarer, de erofte ikke ment i vond forstand, men kanskje som en liten beskymring. Når folk kommentere hvor tynne folk er tenker de kanskje ikke over at det kan være like sårende som å bli kommentert at man har noen kilo ekstra:/

Skrevet

Det kan vere lurt å snakke med nokon som kan ein del om kosthald (f.eks. legen din), for å få tips til "oppfeitingskur". Eventuelt kan du finne formelen for å rekne ut kor mange kalorier du forbrenner i løpet av ein dag - og så passe på at du får i deg litt meir enn det. Då skal du gå opp i vekt igjen. Blir ein motsattt Grete Roede-kur. Går du inn på www.vektklubben.no kan du trykke inn alt det du et i løpet av ein dag, så du slepp å rekne ut alt sjølv...

Lykke til. Det er ikkje greit med denne vekta - uansett om den er for høg eller for lav.

Skrevet

Ganske vanlig. Har du problemer med å spise nok kan du spørre på apoteket, helsekosten eller sportsbutikker etter proteindrikker, de har godt hold i magen og er lett å få i seg. Din bmi skal være 20 eller høyere når du ammer, nærmer du deg den er det bare å trøkke i seg mat.

Skrevet

Expat: hvor har du det med bmi'en fra? er det noen sammenheng mellom den og amming? Bare lurer altså.. for har aldri hørt om dem sammen før;)

Skrevet

Det er mye bra fagliteratur på Kellymom.com, der finner du mye rart, jeg mener jeg har det derifra.

Skrevet

JAAAAAA

Sitter her helt uten energi... regnet ut min BMI når jeg leste dette...og den er på 18 (gisp)

Nå er han snart 7 mnd. Tror jeg må på skikkelig fetekur. Sliter også med at jeg føler han reagerer på alt. Kan liksom ikke hive innpå med sjokolade etc.

Vitaminshake...here I come.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...