Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 ikke missforstå jeg vil gifte meg, har drømt om stor bryllup og flott kjole siden jeg var liten, og har nå funnet drømme mannen, og dato er satt. ser ut til å bli mitt store drømmebryllup. men jeg angrer. Vil ikke ha et stor bryllup. vil ha et lite intimt bryllup med aller nærmeste, kun familie på middag eller noe, nå har han liten familie i frhold til meg og han vil gjerne ha venner der. For min del kunne vi gjerne gått å giftet oss i morgen borgli, men det er ikke han enig i. Han vil ha festen og litt stort med venner også videre. Kjenner jeg friker litt ut. Vil gjerne gifte meg i hvit kjole, med slep og diaderm osv. men jeg vil ikke ha det stort. Vi har lissom laget en plan med foreldre at vi skal ha middags gjester og kaffe gjester. dvs vi er 40 til middagen. og jeg synes det er mye. men om vi skal kutte ut venner så er det forsatt min store familie og hans 6 pers som er familie. blir litt feil. jeg kan ikke bare be 6 pers for at han har liten familie. jeg må jo be de jeg vil ha der. Skal snakke med han etterpå i dag og jeg gruer meg. satt oppe til kl var halv 5 i natt og tenkte. men jeg må snakke med han slik at vi kan ingå et kompromis for dette. for hvis ikke så klarer jeg ikke. jeg vil ikke ha noe stort bryllup....
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Synes ikke 40 til middag er stort jeg..... Vi skal ha ca 70 til middag og 20 ekstra til kaffen. Her har begge to store familier og med de vennen som reiser langveis fra blir det faktisk rundt 70 stk..... Bare vær obs på at han kanskje ikke blir så veldig fornøyd når du kommer med dine meninger nå. Håper i alle fall for deres skyld at dere ikke har gått og fortalt at noen blir invitert og så dropper de ut, jeg har nemlig opplevd det. Men det er selvsagt deres dag og dere som bestemmer hvem dere vil invitere. Hvor stor er din familie da? og har du noen planer om å invitere noen av dine venner? Håper i alle fall dere blir enige :-) Lykke til!
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 min familie er ganske stor, har 16 fettere og kusiner på mamma sin side og rundt 10 på pappa sin side. men jeg skal jo ikke be alle. har tatt ut de jeg er mest med og har best kontakt med og det er en fetter med dame og to onkeler. men mamma og pappa er skilt og begge er gift på nytt. men sambo har kun foreldre og bror, pluss en onkel med dame og morfaren sin som er igjen. pluss dama til broren da. så de er ikke så mange
Gjest Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Jeg skjønner egentlig din kommende mann veldig godt. Jeg hadde ikke syntes det var særlig rettferdig om mannen min skulle hatt 20 familiemedlemmer å dele dagen med, og jeg bare 6 (nå vet jeg ikke hvor stor forskjell det er mellom deres familier, da). Det er noe med å føle at det er like mye begges dag, at den enes familie ikke "drukner" i den andres.
Mossi69 Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Hei Jeg hadde litt av det samme dilemmaet. Min "mann" har stor familie med flere tanter/onkler på begge sider, mens jeg har kun to onkler (enkemenn). Vi kunne selvsagt bare hatt venner, men følte det og ble litt feil, der har nemlig jeg en større vennekrets (flere foreninger osv.) Derfor valgte vi et mindre bryllup med foreldre, forlovere, søsken, besteforeldre og min nevø og niese. Så vi blir 20 personer. Synes det er helt greit. Har vært i en del av de større bryllupene og synes ikke det er det helt store! Synes også at det blir alt for dyrt med 60-70 gjester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå