Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Har en gutt på 6,5 måneder. Må først si at han er utrolig skjønn og er lille skatten min. Men...... Det er så SLITSOMT!!! Han sover så utrolig dårlig. På dagtid sover han bare 30-45 minutter av gangen, og er GRINETE omtrent hele tiden når han er våken fordi han så tydelig ikke har sovet nok. Klarer ikke å få han til å sovne igjen (han må alltid bysses). Har lest The No-Cry Sleep Solution. Prøvd å gjøre det som står der.... Jeg er DEPRIMERT. Sitter og gråter hver dag når jeg bysser han. Tror armene mine faller av snart... Han er ikke sulten osv. Jeg er sliten og tror snart jeg ikke orker mer!!!! Hater tanken på at jeg skal være hjemme i 5 måneder til.......... Orker ikke dette......... Han hater å sitte i vogna si, ellers skulle jeg vært ute og trillet turer. Han må helst sitte i babybjørnen, da har han god utsikt. Men er ødelagt i ryggen av den. Sjalet funker ikke for han........... Akkurat nå hater jeg livet mitt. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg ut av dette....
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Få noen til å avlaste deg litt... Om ikke annet så på ettermiddagen og kvelden... Jeg har gått rundt i flere uker nå jeg og, og har vært på nippet til å klikke fullstendig... Min er bittelitt eldre enn din, men er nesten umulig å få til å sovne på dagen, og gråter masse når han skal sove, selv om han er så trøtt at han må kjempe for å holde seg våken. Har du sjekket tenner? De kan jo også plutselig komme... Skjønner så altfor godt hvordan du har det, og skulle så gjerne ha hjulpet.... men en liten, bitteliten trøst, er at det går jo over etter hvert.... men det hjelper jo ikke så mye nå... Trøsteklem til deg
Ranveig R Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Har guten din ein pappa som kan avlaste deg? Så du i alle fall kan få slappe av i helgene? Har du snakka med helsestsjonen? Dei har erfaring med desse depresjonane ein kan få etter svangerskap og fødsel. Har du forresten prøvd Ergo bæresele? Den er ikkje vond for ryggen. Eg vil og seie at eg trur dei fleste som har/har hatt ungar som sutrar kjenner til den følelsen du beskriver. Men følelsen bør gå over etter ein dag eller to. Viss ikkje den gjer det er det viktig at du søker hjelp. Det høyrest ikkje ut som verken du eller babyen har det noko godt for tida, og det hjelper ikkje å berre gå og surre seg lenger og lenger inn i det. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 skjønner godt hvordan du har det!!!har to små barn selv,og minsten sover veldig lite om dagen.så han er enormt sutrete nesten hele dagen!er arbeidsledig,men er på fullt utkikk etter jobb,for jeg er rett og slett enormt sliten av å gå hjemme!har du arbeid å gå tilbake til når perm.er over?du kan jo avbryte den og begynne på jobb igjen tidligere...?eller prøv å få litt avlastning om dagene med å få en trillepike til å ha barnet i et par timer....eller at noen i familien kan ha barnet litt!ønsker deg lykke til!
Gjest Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Huff, dette hørtes ikke noe kjekt ut nei. Jeg har hørt at babyer i den alderen der kan bli litt sutrete og mer krevende, dette fordi det er så mye som skjer med de. De får mat, de lærer seg nye ting, og de har velidg lyst til å gjøre mer enn de får til. Håper det er en liten trøst, at det er mange som har det slik. Men jeg skjønner at det egentlig ikke trøster... Når du skriver at du er så lei deg som du er så tenker jeg at kanskje du har fått en liten fødselsdepresjon, det er veldig vanlig å få det og det behøver ikke å komme tidlig. Ta deg en prat med helsesøster eller lege, de kan hjelpe deg. Og det er veldig viktig at du får hjelp og støtte, for det skal ikke være slik som du har det. Det skal være slitsomt, men det skal ikke være trist dag etter dag. Og det er veldig vanskelig, om ikke umulig, og komme seg over en depresjon alene. Håper det hjalp litt iallefall Lykke til!
Ranveig R Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Guten vår sov forresten nesten ikkje om dagen fram til han var nesten 7 mnd. Etter to veker med KONSTANT sutring der eg trudde eg skulle bli GAL, kom det to tenner og vips vart alt bedre. Av ein eller annan grunn begynte han å sove "normalt" på dagtid etter det - noko han aldri hadde gjort før.
Halloween-mamma Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Hei! Først: Min var akkurat likedan som din før han ble mer aktiv, sov nøyaktig 30 minutter pr. gang og var grinete når han våknet. Men jeg tror enden er nær, så hold ut litt tiL! Det som hjalp her var å sette grense for hvor lang tid jeg brukte på å legge ham. F.eks. prøvde jeg å legge ham, og hvis han etter 20-30 minutter var liker våken (eller mer!) så sto vi opp igjen og prøvde igjen neste gang han var søvnig. Jeg prøvde også mye byssing og sånn, men det tærer veldig på tålmodigheten når man holder på slik i en evighet. Så det jeg gjorde var at jeg lå ved siden av ham i sengen og leste mens han herjet og styrte på, og så når han roet seg og virket soveklar så strøk jeg på ham og sang osv. Ofte ble det da slik at han kom bort til meg når han var klar for å sove. På denne måten slapp jeg å bli helt utkjørt!! Om bæring: Min var også mest fornøyd oppe av vognen, men jeg hadde en MEI TAI som jeg bar ham i (sjekk tettinntil.com for å se biler/prøvelåne av andre/finne brukt bæresele billig osv..). Mei Tai er en bæresele som i motsetning til Babybjørn er mulig å bruke uten å ødelegge ryggen samtidig, pluss at gutten din sannsynligvis vil elske den like mye som BB. Den funker kanonbra og du kjenner nesten ikke at du bærer! Nå er gutten din også så stor at du kan prøve deg på ryggbæring. Min sovnet også veldig fint i Mei Tai'en, og da kunne jeg legge ham i vogn eller seng etterpå. Veldig praktisk. Om at enden er nær: (hehe) Har han begynt å rulle eller krabbe enda? Når min beveget seg mer, så ble han veldig mye trøttere..han sovnet da enklere når han skulle ha lurer på dagen, pluss at han sov lenger for hver gang! Det var dødsdeilig den dagen det plutselig snudde! I tillegg så sutret min MYE rett før han begynte å rulle og krabbe, fordi det var akkurat som om han skjønte at han hadde mulighet til å bevege seg rundt i verden, men ikke fikk det til...han var altså kjempefrustrert! Lykke til - jeg forstår GODT frustrasjonen din, jeg gråt også på den tiden! : )
Lindaes Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 Min var akkurat likedan.Han er 8mnd nå,og sover fortsatt ikke noe bedre.Men han sutrer ikke særlig mye lengre. Han hatet og over alt å trille i vogna,men da han kunne sitte litt og titte på alt hjalp det.Men sovne i vogn har han ikke gjort siden han var 5 mnd. Du har ikke en vippestol med vibrering da???Det hjalp meg veldig.Jeg var helt fortvila noen gangerog gråt og nesten hver dag.Men da vi kjøpte vippestol hjalp det veldig.Jeg satt han i den og foran tv og så byssa den han i søvn.Vet ikke om det funker,men hjalp meg.Du kan og prøve å legge en gas-klut inntil ansiktet hans,de liker noe godt og varmt inntil ansiktet,da føler de seg trygg.Bare sørg for at han puster gjennom denGas-klutene er ganske tynne,med ørsmå hull i ,de er supergode.Er blitt min sønns koseklut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå