Gå til innhold

Inspirert av Velve...

temasti - vil ikke ha nr 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er bare noe av det lure Søren Kirkegaard har sagt...

- Du og samvittigheten er ett: den vet alt hva du vet, og den vet at du vet det.

- Mett ikke din samvittighet med unnskyldninger. Du metter ikke en vakthund med sovetabletter.

- Mange kloke ord er blitt sagt i spøk. Dessverre blir i langt høyere grad dumme ord sagt i fullt alvor.

- Av alle latterlige ting er ingen så latterlig som å ha det travelt.

- Som Brud er Quinden skjønnere end som ung Pige, som Moder skjønnere end som Brud.

- Den dagen du kom inn i verden, gråt du, mens dine nærmeste var glade. Lev nå således at den dagen du går bort, da gråter dine nærmeste, mens du selv er glad.

- Misunnelse er en skjult beundring.

- Livet må leves forlengs og forstås baklengs.

- Hvert menneske er fra Guds hånd en originalutgave.

- Skal man hjelpe en annen, må man først finne ut hvor han er, og møte ham der. Dette er det første bud i all sann hjelpekunst.

Ha en nydelig dag, jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott sagt trollet og Søren;-)

Har akkurat kommet inn døren og blir møtt av et vell av nye innlegg her! Tror jeg må droppe middagen idag, om jeg skal klare å komme igjennom! Er jo min filmdag idag vet du, så jeg skal rekke masse:-)

Ha en fortsatt fin dag!

Skrevet

Dytterså Velveser...

Skrevet

Wow! Klok mann, han Søren. slike små sannheter (ellerc heter det aforismer?) kan være så utrolig treffende. skal skrive ut disse og henge de på do (eneste sted jeg er alene for tia..).

Skrevet

Så heldig du er da Velve - som får være alene på do:-)

Føler at det eneste stedet jeg kan være litt alene innimellom er inni hodet mitt;-// Må nok kanskje begynne å låse dodøra;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...