Gå til innhold

I natt gjorde hun det igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er den tredje natta jeg våkner, ser etter jenta mi oppi vogga, og oppdager at hun ligger under dyna. Det er en helt grusom opplevelse, de sekundene det tar fra jeg oppdager det til jeg ser at hun puster er de lengste jeg har opplevd. Prøver å feste dyna også, men hun river den opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun legger dyna over hodet selv så er det ikke nødvendigvis farlig..! Den ligger jo ikke trykket mot ansiktet hennes..! Lillejenta mi gjør dette stadig vekk også, det er jo fordi det føles tryggere å ha dyna oppe ved ansiktet..! Husker lillegutt gjorde det da han var baby også, fikk beskjed på helsestasjonen om at det ikke var noe å stresse med..! De greier jo å snu hodet sitt, og om de plages så skriker de jo..!

Skrevet

Ikke noe hyggelig syn nei! Har du festet dyna med dyneklyper nederst i dyna slik at den sitter fast i fotenden? Legger du jenta di så langt ned i vogga at hun ikke kommer lenger ned, altså med føttene helt nede i fotenden? Hvis det ikke hjelper og du fortsetter å være engstelig, så foreslår jeg enten en nattpose (har sett noen fine på www.going.no) eller en ullpysj fra f eks Nøstebarn - da slipper du hele dyna.

Skrevet

Her i Tyskland anbefaler de ikke dyner til de helt små, babysoveposer er så mye tryggere. De ligner de som brukes til "babysafe", men man trenger som regel ikke feste dem. Vi bruker dette enda, og hun er 18mnd.

Skrevet

Blir stressa av det samme som deg. Kjøpte sånne klyper til å feste votter til jakke med, festa dyna i passe høyde - og vips var problemet løst. Sover bedre selv nå som jeg slipper å sjekke henne "hele tiden".

Skrevet

Det føles nok trygt for mange babyer å ha noe ved/over ansiktet når de sover. Enkelte babyer sovner lettere om man legger en tynn klut over ansiktet på de, fortalte de på HS. Snuppa vår har alltid ligget med dyna over ansiktet, og jeg tror ikke dette er farlig. Kommer jo til luft der og!

Men husker en gang hun hadde ålt seg (som hun ALDRI gjør ellers) helt nederst i vognbagen, slik at jeg nesten ikke fant henne når jeg løfta dyna! Da fikk jeg hjertebank, da ;-).

Skrevet

Du trenger da ikke bruke dyne? I usa, der jeg bor sier, de at man ikke skal bruke dyne før babyene er 1 år. Jeg bruker ullteppe (mykt, ikke stikkete) med huller i som jeg har knyttet fast slik slik at det aldri kommer over hodet hans.

Skrevet

og legg henne alltid nederst i vogga...

Skrevet

Jeg bruker babysafe som festes, men før det brukte jeg babypose/nattpose som ikke festes og så la jeg ett eller fler helsetepper over om han trengte det.

Skrevet

Skaff deg en babypose. De blir bra å ha når hun begynner å sparke dyna av seg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...