Gå til innhold

Kappahl vinter/parkdress utsolgt i hele landet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsto det slik at denne ble best i test i For. og Barn nylig. Finner den ikke i Kappahl.butikkene, en ansatt sa at de får den inn igjen i november. Litt lenge å vente...noen som vet K.-but. i Oslo som har den?

Andre merkeanbefalinger til parkdress str. 86 evt. 92?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I så fall finnes det mange mennesker som bare hører på testresultatet og ikke gjør sine egne undersøkelser her til lands...

- Dressen er ikke vanntett, den er av bevernylon og er vannAVSTØTENDE

- Dressen er som sagt av bevernylon, noe som er mye tykkere og tyngre å bevege seg i, særlig for små barn

Denne testen var jo utført helt håpløst, de testet vanntetthet ved å dryppe en dråpe vann på og så se om den rant av!! Og de unnlot å teste bevegeligheten til barna i den, noe som for min del er noe av det viktigste kriteriet! Og til slutt så vant den fordi den er billigst, ikke fordi den nødvendigvis var best... Dessuten var det i den opprinnelige testen med enda en dress som vant soleklart, Didrikssons, men den ble av en eller annen grunn ekskludert fra testen... Nei, har absolutt ingen tro på F&B som en troverdig testperson! Her blir det Reima eller Troll på grunnlag av egne erfaringer, både med disse og med billigdresser som reservedresser..! :-)

Skrevet

Ikke hør på mammamia !!! Noen mennesker tror de ALT og hun er tydeligvis en av dem ...... Du kan trygt kjøpe dress fra både Kappahl ; H&M , Sparkjøp og Cubus . Jeg har hatt maaange dresser fra dem alle og de er slett ikke gale .. Da kan du ha to dresser å bytte i for under prisen av en Reimatek eller en Troll

Skrevet

Det er mulig testen i F&B ikke er utført korrekt og det er tydelig at du ikke har tro på den og på billige dresser. Det virker imidlertid som om du har et litt unyansert syn på saken. Du har erfaringer og de er neppe mer objektive og riktige enn en test. At du velger å kun bruke dyre dresser er ditt valg og du har ikke rett til å rakke ned på andre fordi de "blindt stoler på tester". Du kan kanskje også være produkt av reklame?

Jeg er imidlertid enig med deg i at tykke bevernylondresser er tunge og vanskelige å bevege seg i for små barn.

Skrevet

Har god erfaring med Exit sin dress jeg!

Skrevet

Jeg var og kikket på denne dressen da jeg skulle kjøpe vinterdress til jenta mi. Syns den virka for tykk og klumpete. Ente opp( etter og ha vært innom ALLE barnebutikkene "1000" ganger) med en reflex allværsdress. Den er vind og vanntett, har fast for i fleece og kostet meg kr.499. Suplerer med ulltøy under etter hvert som kulda kommer. kjøpte i str 92. Har sjekka med andre som har denne dressen og de er veldig fornøyd.

Skrevet

Enig med mammamia jeg.. .

Dessuten kjøpte jeg en troll dress til guten vår når han var 11 mnd i str 92 og den kunne han bruke til han var nesten 3 år, så om dressen var litt dyrere en andre hadde vi kunn en og samme dress i 2 år. Ikke alltid en tenker framover., skal en ha en vinterdress og en høst dress blir jo det f.eks likedyrt som å kjøpe f.eks troll sin med utagbart for. Sjølv om det er billigere der og da....

Har prøvd mangen forskjellige dresser til barna mine, og det viser seg som oftest at kvalitet koster litt mer, og jeg synest det er viktig at barna mine har skikklege uteklær. Kan heller kjøpe "billegere" av det vanlege klærne da...

Skrevet

jeg tviler også sterkt på at den er vanntett og god å bevege seg i...lillegutt her på 2,5 har fått seg reflex sin dress med uttakbart ullfor, håper den holder mål :-) snuppa på 15 mndr har reima dress :-)

Skrevet

nå har jeg testet den, og her i Bergen holder den ikke mål. Den tålte ikke vanlig regnvær. Nei, pris betyr ikke alt, men en kan lett gjøre bomfeil om en stoler på tester osv. Spør i bhg. hvilen erfaringer de har. Reflex sin fungerer fint for oss, også Troll og Reima. Det er litt rart at foreldre og barn sin test ikke har tatt hensyn til vanntetthet, bare vannavstøtning. Og dumme meg som ikke la merke til det før jeg kjøpte dressen:(

Skrevet

Hei!

Det med at dressene skal være vanntette: Hvorfor det, egentlig? Når det regner, og jeg kommer for å hente barna i barnehagen, har ALLE på regntøy. Det er selvfølgelig greit om dressen er litt vannavstøtende, gjerne med forsterkning på knær og rumpe, men utover det synes jeg faktisk det er viktigst at den er passe varm, dvs at det bør være mulig å bruke den også når det ikke er 10 minusgrader. Nå bor jeg i Bergen, da, så her er det regntøyet som blir lagt mest arbeid i for å få det beste!

VI har forresten stort sett hatt dresser fra sparkjøp, og fra Helly Hansen. Gode altervativer begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...