Gå til innhold

Hjelpes meg!! bekkenløsning fra dag 1 av....


simasefa -8 juni-

Anbefalte innlegg

jeg fikk bekkenlløsningsmerter den dagen spiren festet seg... er bare i uke 4 nå og jeg er invalid- kan ikke sitte-ligge-stå (gå er bra bittelitt, så må jeg legge meg på gulvet igjen....) jeg vet hva jeg snakker om da dette er mitt andre svangerskap og forrige svangerskap ble jeg hardt rammet. etter en "styrtfødsel" (tok tre timer) med ei jente på over fire kilo, ble jeg mye verre.... så nå da- 4 uker på vei og allerede invalid hva skal jeg gjøre? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ikke noe særlig ut, nei... Er det ikke noe som kan gjøres? Du kan jo ikke gå (eh...ligge) sånn i 8 måneder til? Jeg var hos legen i dag og fikk konstatert bekkenløsning, trodde JEG fikk det tidlig (er i uke 14). Synes veldig synd på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!!!!GGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRR hele greia jeg skrev ble slettet :( (den var laang) irr irr irrRRR

 

uansett... (prøver å samle meg nå)

tusen takk for svar:)

stakkars deg, det er ikke noe gøy med bekkenløsning- håper du ikke har sonn helt for j.... vondt- legen fortalte deg sikkert at du må ta det med ro? hvis ikke, så må du i allefall det:) du kjenner kanskje ikke så mye når du gjør noe( eks går tur på asfalt... eller noe sånnt) men det kan bli sinnsykt ondt dagen etterpå... så husk å gjøre ting sakte og ikke overanstreng deg:)

Fysioteraspi må du oxo få- du har krav på det og det er gratis- men, hvis ikke du allerede har fått rekvivisjon til fysio anbefaler jeg deg å skaffe det med en gang- som regel ventelister....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lest litt på forhånd før jeg gikk til legen, så jeg visste at jeg burde ta det litt roligere. Og jeg har gjort det, så jeg har følt meg litt bedre de siste dagene. Men da hun undersøkte ved liksom å løfte opp beinet og dytte det (hvis du skjønner...), ble det veldig vondt, så hun konstaterte bekkenløsning med en gang. Fikk henvisning til fysio ja. Regner med at du også får behandling. Er det mest øvelser og sånn som gjøres på timen, eller er det massaje også? Hadde du bekkenløsning hele forrige svangerskap også, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

nei sist gang fikk jeg det litt uti svangerskapet- husker ikke når- men jeg vet jeg syklet rundt omkring helt til jeg var i 8mnd:) mye fordi det var så slitsomt å gå- bedre å sitte:) men vondt hadde jeg nå da_ men ble nå aldri så innvalid som jeg er nå( gulp... herregud- i 4 uke!!!!)

 

jeg må innrømme jeg depper litt nå:( er kjempe redd for hvordan dette skal gå:( huff..

 

jeg stakk innom jm kontoret i dag- fortalte at jeg var gravid, og allerede hemmet av bekkkenløsning- hun prøvde å ringe en fysioterapaut som var flink på området, fikk ikke tak i henne- men skrev navnet mitt og nr på en lapp hun skulle gi henne-- i parantes skrev hun at jeg var veldig dårlig.... håper det ikke tar for lang tid før hun ringer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres jo helt forferdelig ut at du skal være så dårlig allerede!! Skjønner godt at du blir lei deg og bekymret. Det føles jo håpløst når det er så lite man kan gjøre fra eller til. Håper virkelig at fysioterapeuten ringer snart, og at hun kan gi deg en god behandling som kan lindre smertene litt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen tusen takk:) du må ha lykke til du oxo da! 14 uker på vei sa du- ser deg vel her inne på bim sidene noen mnd til da:) jeg er iallefall litt hekta:) gøy å snakke med andre "spirekasser" :)

snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg føler med deg!!!

Jeg fikk BL i uke 6 og har vært mer ellerm indre plaget siden da, er nå i uke 18 så det er lenge igjenn.

 

Hos meg gikk det å miste all frihet veldig inn på meg, jeg syntes det var veldig hardt å ikke kunne bevege meg, ikke kunne ta meg av sønnen min, ikke kunne ordne huset selv osv.

Det blandet med ekstrem kvalme og trøtthet gjorde at jeg til tider vurderte abort, fordi jeg syntes prisen var for høy. Kom meg da omsider forbi uke 12 uten en avgjørelse og nå går det litt bedre siden jeg er midnre kvalm, men tilbrigner rett som det er opptil 48 timer i senga fordi jeg har "skjeiet ut" å tatt meg en liten spasertur eller gjort noe husarbeid.

 

Jeg har vært hos osteopat, fysioterapaut og nå tilslutt reumatolog.

Osteopat hjalp litt, men siden ting ikke blir holdt på plass så hjelper det bare en stund, fysio hjalp litt, men nå gjør det bare mer vondt og jeg blir mer imobil for hver gang dvs 48 timer rett ut.

Har vært hos reumatolog to ganger, den første gangen var jeg helt ødelagt ble bare verre og verre tilslutt klarte jeg ikke å gå og kom inn ble satt på plass igjen og nå har jeg vært ok siden mandag.

 

Jeg har tenkt til å prøve akupunktur siden det har hjulpet noen og det kan hjelpe meg, slappe mye av og etterhvert lure meg til noe trenning, mitt beste råd til deg er å aliere deg med gode venner/familie til å støtte oppunder deg og alliere deg med informarsjon! Dessto mer du vet dessto bedre stilt er du, kjemp for å få behandling!

 

Lykke til vidre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for et kjempe fint svar:) ja, jeg tenkte at nei nå må jeg "løpe avgårde" å skaffe meg behandling fort som bare juling:) har fremdeles ikke hørt noe fra fysioterapauten... tror jeg må ned på jm kontoret igjen snart å mase:)

 

huff det der med tanken på abort- tanken har -ikke streifet meg- men, jeg har nesten angst- skikkelig angst- enkelte dager, for om kroppen min kan overleve en belastning som dette ser faretruende ut til å bli

 

men vi hadde planlagt dette da- og det klaffet med en gang- 1pp-

 

Men jeg må jo si at hadde jeg visst dette var en periode av livet ( 9mnd) så vet jeg jo at smertene ved å bære frem et barn er verdt det:) men det som skremmer meg er faktisk om jeg skal bli invalid- på skikk- for resten av livet... uten å kunne leke og lignende ting med barna mine- og sambo da- vil jo være den unge kvinnen jeg faktisk er enda:) og kunne nyte kjærestelivet sammen med han:) hehe:)

 

jeg vet hormonene mine allerede herjer med meg da- ting ser plutselig mørkt og kjempe skummelt ut- men samtidig som jeg er kjempe glad:)

dagen etterpå er ikke ting like skremmendes og jeg er mindre deppa...

 

for JEG VIL fortsette som før med jenta mi- leke og være med ut på lekeplassen med henne- holde huset ryddig og rent- ikke minst følge opp pliktene mine som medstudent i gruppearbeid- kjæresten min er verdens beste da, heldigvis- totalt støttendes og kjempe god:) stryker meg allerede på magen og lurer på om det er gutt eller jente:) (4 uker på vei:) stryker meg på ryggen/bekkenet og det lindrer..

 

I går sa han faktisk (etter jeg hadde vert sint.....) du min kjære... jeg rekner med du kanskje kommer til å klikke på meg noen ganger fremover nå:) og jeg hører på hva du sier da (altså ikke bare bortforklare alt med hormoner..)... men, hvordan vil du jeg skal være da? jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre/si som vil få deg til å føle deg bedre når du "blir sånn"- ( han ærklærte at utbruddet mitt ikke var slik han kjendte meg- og "holdt meg derfor ikke til ansvar for ting jeg måtte si"...) (ikke ordrett- men tralten var slik:) han smilte og masserte meg mens vi snakket om dette:) jeg sa at jeg sikkert egentlig ville ha klem og kos og masssasje eller noe sonnt (fysisk/psykisk oppmerksomhet/støtte) om jeg skulle bli sinna- fortalte at det kan være mye smerte og ubehag med å være gravid, og at å føle seg alene om det gjør ting verre- men å få omsorg lindrer:)

 

JEG ELSKER HAN!!!! han er bare så utrolig god:)

 

hehe... motet holdes vertfall oppe med å ha sånn en fantastisk partner:):)

måtte bare fortelle hvor heldig jeg føler meg:)- fikk litt tytekikk:)

håper å høre fra deg igjen gunda- og dere andre som svarte på innlegget mitt:)))

 

klem fra meg- og masse goooode vibber sendes herfra til alle dere som måtte lese her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for tipset.. kanskje kan finne noen svar her :o)

 

Ser du har vært plaget med dette fra starten av du og... jeg er nå 8+6, og føles bare som jeg blir værre og værre ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har det ikke så ille som deg, ikke i nærheten engang, men er redd det blir værre.

Er bare 5+2 og kjenner godt at det ikke er helt som det skal være... Håper det går bra med oss!

 

Trøsteklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tihi:)

tusen takk for trøsteklemmer:)

kjipt å få det så tidlig ja.... dere da? har dere skaffet dere behandling enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Gojenta og Marlin, Lillegutt og minst....

 

dagen i dag har vert litt bedre- men nå har jeg innsett at jo- dette kommer til å bli jævligere, og straff kommer jeg til å få hver gang jeg overanstrenger meg....

 

så derfor idag- vert flink til å legge meg ned på gulvet hver anledning jeg har fått- sitte er det verste

 

og det skal sies at i dag kom jeg meg ikke hjem i hus før kl 19 i kveld- dro kl 8.30 i dag tidlig- praksisdag på skolen- jobbe gruppearbeid til fire- foreldremøte 16.15- 18.15- butikken å handle alene med jenta mi:)

 

flink og være snill med kroppen- og altså spiren min idag:)

 

så jenter: lytte til kroppen nå!! passe godt godt på spiren- altså dere selv- ligge på gulvet med føttene opp på en stol e.l. gjør meg godt ( har dere prøvd det?)

 

vanskelig å komme seg opp fra gulvet igjen da:) :) hehe- men da må klokken fint vente på dere, for nå har kroppen førsteretten på T-I-D-E-N

 

Tihi!!! gøy å føle seg bare gravid- og ikke bare invalid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger som regel på gulvet med et par tre puter under bena.... hjelper litt... men kan ikke det før sambo kommer hjem og sånt, for jeg klarer søren meg ikke å komme meg opp igjen uten hjelp...

 

gjør ikke så mye om dagen, er bare hjemme med lille gutt på 2år.. men føler jeg ikke klarer å ta ordentlig vare på han:s og jeg klarer ikke løfte han eller holde så mye på med han som han ønsker... får litt vondt inni meg da ;(

 

men bare tar det med ro og gjør ting litt saktere enn egentlig pleier så går det da sånn halvveis...

 

sånn uten om bekkenløsningen så stoooor koser jeg meg med både junior og den lille spiren :D

 

*trøsteklem til alle sammen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette hørtes velkjent ut. Jeg fikk bekkensmerter før jeg forstod at jeg var gravid. Var legen som spurte om jeg hadde hatt mensen i det siste... Vel dette er mitt 2 svangerskap, hadde bl fra uke 22 sist. Men denne gangen har jeg faktisk god effekt av trening i basseng og fysio kombinert med hvile og reduserte arb. dager. merket bedring etter ca en mnd trening hos fysio og kunne så smått begynne å jobbe litt igjen Er nå i uke 21 og kan gå små turer osv. men passer meg hele tiden for å ikke belaste for mye. håper jeg slipper full sykemelding og krykker igjen. Håper du får bedre perioder også, for dette vet jeg kan ta hardt på humøret. Lykke til!

A-76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...