Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har litt greie på klær og sånn, ikke sant? :) Jenta mi begynner vel snart å reise seg (på tide synes mamman i hvertfall:), og da lurer jeg på om jeg skal investere i sandaler, tøfler eller sko? Husker du skrev noe her inne en gang om hva som var anbefalt for føttene til de små, men jeg finner det ikke når jeg søker.

Du nevnte vel noen skinntøfler som skal være gode, eller var det sandaler? Hmm...

Takker for svar da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarer selv om jeg ikke er Luca ;)

Vi bruker sånne skinntøfler fra Roobez, tror det er alveslottet.no som har de? De er myke og fine ihvertfall, som tøfler, men sitter godt på foten, uten å "hemme" den, om du skjønner. Den stiver ikke av, men gir litt bedre feste :)

Skrevet

Jepp, istemmer Marte-mor jeg. :)

Myke tøfler eller barbeint er det aller beste!

Men jeg var faktisk i skobutikk for noen uker siden for å orientere meg i vintersko-jungelen til babyer. Og da foreslo butikkdamen at jeg skulle kjøpe sånne "første sko"-greier, husker ikke merket men det er de skjønne små som finnes i hvit, rosa og marineblå. Hun sa at jeg kunne jo ikke bruke dem ute noe særlig på denne årstiden, men at de ville være kjempefine INNE! Hun påsto hardnakket at når de begynte å gå så MÅTTE de ha ordentlige sko som ga støtte til foten... sukk...

Dette var en gammel dame da.. Men man skulle jo tro at skobutikkene ville være litt mer opplyste etterhvert..

Skrevet

Ja det er akkurat det veit du, at man hører så mye forskjellig angående emnet. Hører både at jeg må kjøpe sandaler, innesko og tøfler. Mener å ha lest flere ganger her inne da, at det er myke tøfler som er det anbefalte for små barneføtter nå, så jeg går nok for det ja:)

så får oldemor si hva hun vil :)

Skrevet

Hei:-)

Da datteren min på 17 år var liten, skulle de ha sko med en gang de reiste seg og de gikk med sko inne. Dette for å støtte foten.

Sikkert denne tiden damen Halloween-mamma snakket med:-)

Nå er de gått bort ifra det, og sko skal brukes som beskyttelse på foten utendørs, altså möt skitt og kulde.

Så foten bør være mest mulig uten sko, for å kunne utvikle seg naturlig. Lillesnupp her er mye barbeint innendørs, ellers så bruker hun tøfler(robeez, alveslottet osv som Marthe-mor nevner). Hun reiser seg opp overalt, så vanlige sokker er dumt nå ja.

Snuppa på 2 år bruker også slike i barnehagen, og ser flere og flere bruker slike nå. Jeg ville ihvertfsll ikke hatt på barnet mitt sandaler med stiv såle og stiv rundt, hele dagen i barnehage.

Har spurt både i skobutikker og fysioterapeuter, og får bekreftet at dette anbefales.

Ville ventet til hun gikk med å kjøpe sko. Lillesnupp her er et år i januar, så lurer litt på hvordan vi gjør det med sko egentlig. Går hun midt på vinteren, nytter det jo ikke med sko av typen "første sko"....hmmm. Vi får se:)

Skrevet

Vår gutt er litt over året.

Han har brukt myke skinntøfler siden han begynte å bruke føttene litt til å skyve seg framover på gulvet (ca halvåret), og de var helt supre da han begynte å reise seg (sklir ikke. Nå stabber han rundt bortet og langsmed alle møbler på disse.Vi vil sikkert bruke dem i mange år framover - inne.

Ute har vi et par Ecco "første sko". Fant ut at han måtte ha noe ute i bhg...

Om han ikke går når snøen kommer, har vi et par gode og varme, vanntette fotposer. Om han går, må vi finne oss vintersko.

Gruer litt til det. Vanskelig, når de ikke kan si ifra om det føles bra eller dårlig.

Vurderer støvler nå - noen som har tips?

Skrevet

dytter litt på denne for oss jeg :) Dette er noe jeg ønsker å lære litt mer om :)

Skrevet

Jeg også! Min blir ett i oktober, og han kommer sikkert til å gå hvert øyeblikk (venter og venter!). Så trenger absolutt gode sko til vinteren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...