Gå til innhold

Skal ikke stå bak babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte i går at man ikke skal stå bak babyen, at ungen må se bakover når h*n ligger på rygg?

Da lurer jeg på hvorfor det. Gjør ikke det selv, og det er vel sikkert logisk - men bare lurer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at babyen kan bli skjeløyd hvis de må se bakover mye.

Men

Skrevet

Hvor har du hørt det?

Kommer jo i den vinkelen av å til selvføkgelig...

Det er bare pølseprat det der

Skrevet

Det har jeg hørt siden jeg var liten.. Muli det bare er pølseprat,men jeg svarte bare det jeg kunne..............

Skrevet

Har og så hørt dette. Om det er hold i det vet jeg ikke men mine besteforeldre og foreldre mener hardnakket at dette stemmer..

Skrevet

Uansett så er det jo ikke så behagelig å prøve å se hva som er bak seg når man ikke greire å snu hodet.

Skrevet

Jeg har også hørt det, men uansett tror jeg ikke det er så behagelig for babyen. Og de vil jo gjerne få med seg det som skjer.

Skrevet

Fikk beskjed av tanta mi her om dagen at jeg ikke måtte stå bak henne, for da ville hun bli skjevøyd. Tror nok bare det er tull og tøys, en myte, hvis ikke hadde vi da fått beskjed om det på helsestasjonen. Men holdt klokelig kjeft og flyttet meg jeg. Gidder ikke å diskuterer disse tingene med gamle tanter, de får tro hva de vil, så gjør jeg som jeg vil.

Skrevet

Da vi var på 4-månederskontroll på helsestasjonen så sa fysioterapeuten til oss at vi måtte for all del passe på at lekene i babygymmen ikke hang bak babyen slik at babyen måtte se "bak" seg (slik dere beskriver) for å se dem. Det var visst absolutt ikke bra, men jeg husker ikke nøyaktig hva hun begrunnet det med.

Innbiller meg dog at det har litt å gjøre med både øyne og nakke..

Så jeg personlig tror ikke dette er pølseprat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...