Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 vil nesten ikke ha grøt eller middag lenger...Brød har han aldri vært glad i. Blir bare sint etter noen få skjeer. Varierer hvilke smaker jeg gir også. Flere som har det sånn? hva gjør jeg?han er litt over 7 mnd
Barcode Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Hei, ingen gode råd fra meg, men ja, vi har det på eksakt samme måte. Jenta vår er 6mndr, vi har forsøkt grøt i litt over 1 mnd uten bedring. Hun spiser vanligvis bare noen skjeer før hun vrir seg unna, tar tak i hendene vår når skjea nærmer seg munnen og dytter de unna og blir sint. Men ofte ser vi at dersom hun får grøten inn i munnen så ser det ut til at hun liker det, men allikevel vrir hun seg unna, blir sint osv... En sjeldden gang går det inn kanskje en halv porsjon grøt men da må hun ofte avledes. Har ingen interesse av maten. Vi har prøvd brød noen dager nå med samme resultat. Veldig frustrerende, har ingen anelse om hva vi skal gjøre, må vel bare forsette å prøve men er litt redd hun bare får dårlige erfaringer med maten og matsituasjonen. Er rimelig klar for noen gode råd hehehe
*Minnie Mus* Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Hei jeg har vært igjennom lignende perioder med begge gutta mine! Sist gang for en måned siden:-) Jeg pleier å sette ungen i vippestolen (6 mnd), holde en leke (rangle el lignende som bråker litt) i hånden og gir han mat mens jeg rister litt på leken. Han blir så opptatt av leken, at han glemmer seg helt bort og spiser opp full tallerken med både grøt og middag! Han får mme, så det er viktig at han ikke får se flaska først, da er det kun den som gjelder. Nå er han faktisk veldig grei. Lønner seg også å komme inn i en rutine hvor han spiser når han våkner og er blid og fornøyd, ikke rett før han skal sove, når han er grinete og trøtt. Lykke til!
Gjest Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 For å få i ham litt annet enn melk, kan du prøve å lage velling. Han tar sikkert det, siden han liker flaska så godt. Det kan være lurt med noen dager helt uten "mas fra grøtskjea". Så går nok denne fasen også over.. Her er det motsatt. Etter at vi begynt med smaksprøver og han endelig fikk til å gape og svelge, vil han ikke ha flaske. Kun skjemat. Jeg løser det ved å ta ham opp når han sover og gi ham flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå