Gå til innhold

noen som sluttet å amme fordi ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

de ikke orket mere? ble for mye styr, kom ikke helt i gang med det?

vurderer seriøst å gi det opp her.. hun bruker uendelig lang tid ved puppen, må gi henne mme for at hun skal bli fornøyd.

og oppi alt dette er det mye stress ellers, har en samboer som er blitt innlagt på sykehuset for 3 gang på 5 uker og de vet ikkje hva som er gale:(

Kan jo kanskje prøve å pumpe meg masse heller slik at eg bare gir flaske, men at noen av måltidene er mm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt opp til deg om du vil amme, pumpe eller gi mme da :) Det blir jo vasking og sterliserig av flasker + å ordne i stand når du skal ut på tur. Ellers er det ikke så mye styr. Går som regel 3-4 timer mellom hvert måltid og en del unger sover tyngre på mme. Eller så kan du jo kanskje kombinere både flaske og amming hvis du vil det. Lykke til med deg og sambo!

froggi

Skrevet

Nå er det snart nok for meg. Har ammet i snart 6 mnd. Det har vært kos. Men nå har det begynnt å bli litt styr, puppenekt, han har fått sin første tann så nå er han begynnt å bite meg, og det gjør vondt.

Er begynnt å gi litt mme, og synes det er deilig at puppene snart bare er mine og sambo sine.

Ville ikke stresset med det hvis jeg var deg. Hvis du synes at det er ok og pupme deg er det jo greit, men hvis ikke ville jeg brukt mme.

Skrevet

hei

jeg måtte desverre slutte å amme etter ganske kost tid ca 3 uker fordi jeg hadde alt for lite melk. Skulle liksom prøve å gi prinsessa den lille melken jeg hadde og gi henne mme resten, men det ble fryktelig tungvindt. Da hun var 5 uker gammel sluttet jeg helt og amme og begynte å gi henne bare mme. Jeg har fått et helt nytt barn!!! hun er mye roligere, gråter mye mindre, sover natten gjennom og virker generelt mye mer fornøyd selv. Nå er det bare kos å gi henne mat, mot et mareritt tidligere.

håper du finner ut hva som er best for deg.

Skrevet

jeg har begynt å kutte ned på ammingen nå.lillegutt er 6 mnd. ammer han bare om morgenen nå.. jeg er endel plaget pga amminga (varm i kroppen/kaldsvette/hodepine osv..) og lillegutt har fått sin første tann og biter i puppen + at han har delvis puppenekt.. så det skal bli godt å være færdig med ammingen :) selv om det er litt kos og da.

så nå er jeg stolt over å ha ammet han i 6 måneder tross alle plager... og sier STOPP! ;o)

Skrevet

slutta etter 8 uker, skulle ha gjort det leenge før...men men...., slik er det når d er ammepress og folk gir deg dårlig samvittighet med sin elendige moral... nei hvet du.... gi mme med good samvittighet om du vil. du bestemmer selv hva som er best. jeg ser kun fordeler med mme., ikke styr i det hele tatt..

Lykke til :)

Skrevet

Jeg hadde også det samme problemet med min datter. Hun bare sovnet med puppen og ble aldri mett. Jeg har lit lite melk. Begynte å gi flaske etter to uker, men pumpet meg og gav henne det lille jeg hadde og gav mme i tillegg. Nå er hun fem uker og jeg har nesten sluttet helt. Jeg ammet heller ikke min eldste så lenge, og hun roret veldig når jeg sluttet. Jeg vet morsmelk er det beste for barnet, men jeg orker ikke å amme for en hver pris.

Skrevet

Jeg sluttet å amme etter 3 dager fordi jeg aldri fikk noe melk.

Avgjørelsen ble tatt i samarbeid med pleierne på barselavdelingen, men i ettertid savner jeg informasjon om at jeg kunne ha lagt til puppen etter mme-måltidene for kosens skyld og at han kunne ha skviset ut noen få dråper. Alt hadde vært bedre enn ingen ting.

Men pytt. pytt. Jeg har en fornøyd baby som sover godt og vi koser oss ved hvert flaskemåltid. Jeg synes det er litt hysteri rundt denne ammingen egentlig og at man ikke skal amme for enhver pris hvis man sliter seg ut av det. Det er min mening, da.

Skrevet

Hvor lenge har du holdt på? Det er ikke alltid det er lett i begynnelsen nei. Men når (hvis) du får det til er det mer lettvindt å amme enn flaskemating. Og bedre for barnet selvfølgelig. Har du spurt en ammehjelper om hjelp?

Ellers kan du jo pumpe deg som du nevnte. Det er i allefall bedre at hun får litt morsmelk enn ingenting.

Og at hun bruker lang tid ved puppen kan hende at hun har et stort suttebehov og bruker puppen din som smokk. Har dere gitt henne smokk?

Skrevet

ja hun får smokk og.. når eg pumpe meg så får eg ut 100ml på ca 30 minutt.. det er mer enn hva hun klarer å suge ut..

har bestemt meg for å pumpe meg masse og gi henne mme, i dag får hun 3 måltif med mm noe som eg syns eg bra!

syns det er mye letter å gi henne flaske enn å amme spesielt når vi er borte, eneste ammestillingen eg klare er tvillingstillingen, og da må eg rigge meg opp med puter.. klarer helle ikkje å amme forann andre enn sambo og venniner.

har holdt på i 5 uker, begynnte å miste melk da hun var 2 uker for da ble sambo innlagt på sykehuset..

hater alt ammestyret! tror vi kommer til å få det bedre nå:) får mer tid når hun ikkje henger på puppen i timesvis til å trille tur osv..

Skrevet

sorry sikkert rotete skrevet.. litt søvnmangel her med alle tanken som svirrer i holdet mitt:(

Skrevet

ehmm og ja takk for alle svar:) veldig kjekt å få slike støttende svar fra dere som skjønner meg.

Skrevet

Babyen får alltid ut mer enn pumpen klarer!

Vår baby var også "treg" i starten (1,5 time pr måltid), men etter 6-7 uker ble det brått bedre, ned til 20 minutter pr måltid i løpet av en uke!. Er nå veldig glad for at vi "holdt ut" den slitsomme fasen. Jeg pumpet endel i starten, og det er utrolig mye jobb med vasking og koking av utstyr hvis en skal pumpe/gi mme!

Vi hadde også problemer med å finne ok stillinger for å amme "offentlig", men det har blitt mye lettere etter at babyen ble sterkere i nakken/ryggen.Fra han var 2-3 måneder "hjelper" han til mye mer selv.

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med ammehjelpen!

Skrevet

Og - lykke til, uansett hva du velger! :-)

Skrevet

Ville hørt med en ammehjelper. De har live-chat på ammehjelpen.no, eller du kan ringe eller skrive epost. På ammehjelpen.no er det også tips til alternative ammestillinger.

Ikke gi opp før du har prøvd det meste, det er lett å angre på det senere. Men selvfølgelig, det skal ikke gå på helsa løs heller.

Skrevet

Her syns jeg barselavdelingen din må ha bommet litt! Dag 4 fikk vi så vidt presset ut 5-6 ml pr amming hos meg, men jeg vil mange råd om hvordan vi kunne øke (i tillegg til å gi mme for at ungen skulle få mat da selvfølgelig).

Men helt enig, ikke amming til enhver pris! Og det er kun en selv som vet hva som er for dyrt å betale eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...