Gå til innhold

Spørsmål angående røyting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Maser igjen jeg :-)

Nå har det seg sånn at jeg tetter sluket hver gang jeg dusjer.. Jeg røyter så utrolig. Rart det er igjen hår på hodet.. Kan dra ut 10 hårstrå om gangen.. og vasker jeg håret så bare dette håret av.. Ser det i sluket etterpå..

Jeg har ganske langt hår, så det tuller seg rundt sluket og går ikke ned, men tetter det!

Helt håpløst..

Noen som har noe råd mot hva jeg kan gjøre for å røyte mindre? Dette begynte nesten med engang etter jeg ble gravid.. Redd jeg skal miste håret mitt jeg.. hehe ;o)

Og en ting til.. Hva er lurt å bruke på strekkmerker? Ser de veldig godt og tydelig nå ja .. :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig å miste hår spesiellt da man går gravid......

Ang strekkmerker er det ingenting man kan bruke for å skjule de. Er de kommet vil du alltid ha de... Sånn er det bare ;o)))

En med erfaring der!!!!

Skrevet

Jeg røyter også helt sinnsykt, vi trenger ikke lenger sluk i badekaret, det er tett med HÅR!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jeg også lurer på om det er noe man kan gjøre...?

Skrevet

okei - her er et ganske vilt forslag, men...

... hva med å spørre en FRISØR?

Skrevet

Det kunne jo hende det var frisører her inne, vet du.. De blir jo gravid, de også... ;)

Kunne jo hende noen visste...

Skrevet

Det var faktisk et seriøst forslag midt inne i spøken min :) Min erfaring med sånt er at det er kjempegreit å gå rett til kilden. Rett og slett ringe en frisør og si: hei, jeg er gravid, jeg er så-så-langt på vei, og har hatt litt problemer med røyting/håravfall i det siste. Noen tips?

Andre tips kan være å nevne det neste gang en er på jordmorkontroll, sjekke at en får i seg nok vitaminer/mineraler, kanskje prøve ølgjær (hvis det er safe i svangerskapet) osv.

Skrevet

Nå har jeg fulgt opp tipstet ditt og ringt en venninne av meg som er frisør.

Hun anbefalte et serum fra BIO+ for håravfall som består av shampo og hårvann som man masserer inn i hodebunnen. Det legger seg rundt hårsekken på hvert hårstrå og gjør at håret ikke "slipper" så lett.

Det er visst mange som er førnøyd med det og bruker det gjerne etter graviditet også. Det var ikke farlig for gravide selv om det kanskje lukter litt sterkt!

Man får kjøpt det på alle frisørsalonger.

Hun visste også om et annet produkt for håravfall fra Kerastase, men det var litt dyrere. Finnes også hos frisøren.

Skrevet

Bio+ har jeg også brukt før, det er utrolig bra!

Skrevet

Jeg røyter også helt vanvittig, forklaringen på det ifølge legen min er pga stoffskiftet mitt. Jeg har vanligvis et stoffskifte som svinger, i de periodene det er høyt røyter jeg helt vanvittig. Når man går gravid øker jo også stoffskiftet som regel... Nå er mitt høyt, jeg er i 15 uke og reker som *H*. Ta en blodprøve neste gang dere er hos legen, er det slik så er det jo svært lite dere kan gjøre, og da er det jo ingen vits å kjøpe dyre hårprodukter.

Skrevet

Hmmm... Veldig greit å vite, så slipper man gjerne kaste bort masse penger...!!!! Hadde ikke peiling på det, jeg...

Skrevet

mye koster disse shampooene? sikkert masse :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...