Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Da jeg bare hadde en gutt syntes jeg jentemammaene pyntet og styrte så veldig med babyjentene sine. Nei jeg, jeg skulle ha en "Pippijente" jeg. Skulle ihvertfall ikke ha RÅÅÅÅSA klær, nei rødt, orange eller grønt. Men noe har skjedd. Jeg fikk ei jente for snart 4 mnd siden som kler rosa så godt. Mørkt hår(mye hår) og blå øyne. Og jeg har endret syn på dette ja. Det er rosa, vinrødt og litt rødt og orange også, men mest rosa! Hun kler kalde farger meget godt. Og idag kledte jeg opp henne skikkelig. Rosa body med broderi på kragen, mørk rosa cardigan, kamuflasjebukser i rosa, hvitt og beige og rosa ullsokker. Toppa det hele med rosa hårbånd. *sukk* Snakk om dokke...og jeg kan bare bite i meg det jeg har sagt om pyntesyke jentemammaer. Jeg har blitt en klisje, med gutt i fotballdrakt og jente i rosa. Heldigvis leker gutten litt med dukker og kosedyr imellom legoen og togbanestyret. Og jenta går i litt arveklær etter storebror imellom, da. Men akk, så moro å kjøpe små kjoler. Julekjolen i vinrødt er kjøpt inn, med matchende vinrød kåpe med broderi. Kjøpte kjoler alt før jeg fødte, så det må være hormoner som tar over.
Mamma`n til Sofie Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Hehe.. kjenner meg litt igjen her ja! Jeg pynter tulla hver dag jeg. Eller ikke pynter, jeg kler henne bare opp med de klærne hun har, og vips! så er hun pyntet. Jeg telte kjolene hun har nå som passer.. og kom opp i 15 stk. Altså, kjoler er fint på små bebisser (4 mnd) men det er ikke særlig anvendelig. Etter 5 min er kjolen under haken og skrukkete. Men jeg må innrømme at jeg har kjøpt støveletter og kåpe til henne, + masse forskjellige huer, votter.. nei, jeg har vel gått over styr! hehe.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 He he, er samme type som deg. Nå venter jeg bare på ul, er det tegn på jente denne gangen blir det definitivt kjolehandling. Er kjedelig å handle gutteklær. 75% av gutteklærne i min prisklasse er råstygt og blodharry Spiderman og svarte dystre farger er ikke tøft på en som ikke kan si mamma enda!
Mamma`n til Sofie Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Helt enig! Jeg var så heldig jeg fikk mye MYE guttebebisklær fra str 62 - 2 år. Alt var så kjempesøtt, men jeg fikk jente så har ikke fått brukt så mye av det. Håper på gutt neste gang! Jeg synes det er mye fint til gutt for en billig penge i butikkene jeg. Men man legger ofte merke til det man ikke kan kjøpe selv sies det.
mammmamia ** Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Jeg er delvis enig med deg Anonym, men i babyavdelingen synes jeg faktisk gutteklærne er finere enn jenteklærne! I jenteavdelingen er det jo bare skjørt og magetopper og sånn ordentlig voksen klesstil og det synes jeg ser helt forferdelig ut på små jenter! Bare glitter og dilldall som ser ut som krympa ungdomsklær og rett og slett nesten horete til tider..!! Jeg har både jente og gutt og synes det er mye lettere å finne fine klær til gutten min... Men storeavdelingen (fra str 86 og oppover) på bl.a. H&M er helt tragisk!! Bare Spiderman, batman, flammer og blodharry klær, med noen fine ting innimellom, men da må jeg lete...! Lillejenta har 2 kjoler og en bodykjole, men disse blir omtrent aldri brukt, de krøller seg bare opp rundt livet og ser plagsomt ut for henne å gå med... Skal begynne å kjøpe kjoler til henne når hun begynner å gå..! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå