Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 5 uker har de siste dagene fått en merkelig oppførsel når jeg ligger og ammer (Har et sår ved roten av den ene brystvorten, for å få dette til å gro må jeg amme liggende). Det begynner etter at hun har sugd 5-10 min. Hun vrir seg som en ål og nesten knurrer. Hun vrir seg fra sideleie over til ryggen, går nesten opp i bro og armer og ben går i alle retninger. Prøver jeg å holde henne fast blir det bare værre. Hun virker nesten sint eller oppgitt. Hun holder gjerne vakuumet rundt brystvorten mens hun holder på, noe som ikke er særlig behagelig...Tenkte det kanskje var fordi brystet var tumt, men når jeg klemmer på det så kommer det melk. Og mister hun taket hiver hun seg over det igjen. Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og det inntraff allerede etter ca. 2-3 min for oss. Det jeg til slutt tolket det som var at snuppa var mett, men ønsket å fortsette å suge. Var overmett og ble sint fordi hun ikke kunne kosesuge mer pupp uten å få i seg melk.

(Ammet ganske hyppig da jeg var nervøs hun ikke fikk nok, men snuppa gikk fint opp i vekt og hadde jevnlig avføring.)

Skrevet

Vesla mi oppfører seg også sånn noen ganger. Skriker og roper til puppen av og til også. Virker som om hun blir litt sinna på den. Nesten litt komisk. Hvorfor vet jeg ikke. Det er mulig det er noe i dette at hun helst vil ligge og kosesuge uten å få i seg melk, fordi hun egentlig er mett.

Skrevet

Min er også sånn... Han blir sånn (en gang i blant) etter en fem minutters tid ved puppen.

Jeg trodde enten det skyldtes at puppen begynner å bli tom, eller at det er noe luft som passerer i tarmen og irriterer...

Vondt er det i alle fall! :o/

Skrevet

Datteren min på snart 4 mnd er og slik. Det jeg og har funnet ut er årsaken til at hun oppfører seg slik ved puppen er at hun egentlig er mett men skal bare kose puppe. Det hele ender opp med at hun blir illsint, armer og ben i alle retninger, river og sliter og slipper puppen for så å ta tak i den igjen. Et skikkelig styr. Kan nevne at hun har et stort suttebehov, men tar ikke sutt. Kanskje hun og har et suttebehov, og da kan jo tingen være å prøve sutt...

Skrevet

Sånn er min også! Har ikke tenkt over at det kan være at han vil kose suge, han er jo som regel veldig trøtt når det skjer, så det høres helt logisk ut! Det gjør uansett veeeldig vondt, så da tror jeg at jeg heller skal tømme puppen litt før jeg legger han til neste gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...