Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå fått menyen ferdig utskrevet fra fjellstua der bryllupet skal stå om litt mer enn to uker. Alt er som avtalt, men jeg lurer på om det er presentert med vel mange ord. Synspunkter? Ønsker ikke svar fra deg som har vært i maange bryllup og som mener lam ikke passer seg...

Meny

Forrett

Norsk fjellørret, filetert og steikt i panne med havsalt og kvit peppar, servert med pisket rømme tilsmakt med einer og tyttebær. Spiss blomkålpurre, råsteikte poteter med fyldig timian, hint av fløyte lunar opplevinga.

Vin: freyburger Tokay-pinot Gris Reserve 2004

Hovudrett

Årets får ønskjer brudeparet til lykke med fin filet. Hausten nikkar samtykkande med sine friske kantareller vendt i godt meierismør og nykverna peppar. Ratatouille gir milde vindar og heimerørte tyttebær skapar band. Duchessepotet fra bondens jord gir tryggheit, urteskjy gir utfordring.

Vin: San Marzano

Kvilerett

Lun Brie med fiken og salat letter og gjør klar for den siste gjest

Dessert

Bjørnebær kraftig og krass, gjøymer med tornar den bløteste skatt. Vi luner den varsamt, behandlar den godt. Sjeldan vare – robust sjølv så smått. Is og likør i fin harmoni, må hellet og lykke stå dykk bi.

Vin: Saracco Moscato d`Asti 2004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes ikke dumt ut, nei :) Nesten så jeg blir sulten av å lese :)

Vi skal gjøre det særdeles enkelt : middag : biff m/fløtegratinerte poteter og masse gode grønnsaker . Dessert : karamellpudding m/karamellsaus og fløte til . Drikke : Brus

Skrevet

Ja og så skal vi selvfølgelig ha pepper og soppsaus til middagen :)

Skrevet

slurp, dette hørtes kjempe godt ut, fikk jo litt vann i munnen her jo:)

va kanskje litt mye dill, feks "årets får ønskjer brudeparet tillykke.." og "salat lettar og gjer klar for den siste gjest.."

"bjørnebær kraftig og krass, gjøymer med tornar den bløteste skatt.."

men samtidig va d jo veldig spesielt og litt arti at menyen omtrent e skrevet på rim som et dikt.

På en måte passer d jo til stilen på lokale osv:)tror gjesten vil synes d e litt arti eg!!

Skrevet

Jeg synes også at det er litt mye dill. Er imidlertid veldig fornøyd med selve maten. Tror jeg velger å la det stå sånn slik at gjestene kan få lese den poetiske presentasjonen. Noen av dem kommer nok til å synes at det er rart (det gjør jo egentlig jeg også), men det er jo ingen krise!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Forretten var uten disse poetiske ordene og jeg syntes det var litt dumt. Dersom man skal ha slike poetiske ord burde det vært på hver rett, eller ??????

Ellers så syntes jeg det var en litt artig vri jeg da :-)

Skrevet

Menyen høres veldig god ut :) Liker best litt enklere presentasjon, men det er jo morsomt med en vri også. Nynorskbrukere og språkfantaster vil finne en god del skrivefeil i den teksten, kanskje du kjenner noen som kan kikke over?

Skrevet

synes den var litt morsom jeg da:o) og ble litt sulten her jeg sitter:o) samme dessert som vi skal ha!! Var i bryllup med lam i sommer, annerledes og vanvittig godt var det.

lykke til på den store dagen!

Skrevet

Synes du kan be om å få menyen i litt enklere ordelag, jeg. Det var ganske mye "dill"... Men du verden, så deilig mat!

Skrevet

Jeg synes det var en veldig fin meny :)

Hadde ikke syntes det var noe rart med den om jeg hadde kommet i bryllupet deres. Litt annerledes- og flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...