mams1979+2små Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Gutten min har fått mange "flekker" rundt på kroppen, de er liksom sånn tørre og veldig røde.. Har blant annet en på armen som er ganske stor (2-3cm?), en på låret, en på ryggen og jeg syns det har blitt litt verre. Tror ikke det klør. Spurte på helsestasjonen i forrige uke (da hadde han bare den på armen) HS spurte om vi hadde noe eksem (det har vi ikke). Da mente hun at det kanskje bare var fordi han hadde vært varm..., men jeg tror liksom ikke det heller... Hmm...noen som kan hjelpe? Burde jeg få sjekka det eller er det bare noe som forsvinner igjen? Takker på forhånd for svar Han er forresten 5mnd og får mm, og litt grøt på kvelden.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Hvordan type grøt gir du? Høres ut som det kan være eksem. Lille her hos meg fikk dette da han var rundt 4 mnd og hverken jeg eller pappan har hatt det selv.. Om det er eksem er det stort sett smøring med fuktighetskrem som hjelper, evt finne ut om det er noe du spiser som han reagerer på.. Jeg kan anbefale Helosan (antiseptisk hudsalve) til å smøre med. Vi er kjempefornøyde med den. Vet noen bruker A-derma.
Gjest Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Høres ut som det min lillegutt har (også 5 mnd). Han har ikke mye nå, smører han med A-krem. Det er rett og slett tørre flekker på kroppen. Ikke bad han så ofte (bader 1-2 ganger i uka). Bruk kun et par dråper med babyolje. Vask klæra hans med sensitiv vaskemiddel. A-kremen på apoteket er kjempefin og gjør huden myk og deilig. Bruk bomull innerst på kroppen.
mams1979+2små Skrevet 26. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2006 Takk for svar! Jeg gir nestle mais grøt med mm eller mme. Tror du det kan være den? Kan jeg bare prøve å smøre på en av disse salvene? Det er jo så vanskelig å finne ut hvis det er noe jeg spiser han reagerer på... Men når jeg tenker etter kan det ha kommet etter han begynte med grøt.. Burde jeg prøve en annen type? Og vet dere hva som er bra?
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Tror nok det går fint med maisgrøten. Er vel den mest "skånsomme" grøten det. Kan jo bare være tørre flekker også. Vil uansett råde deg til å smøre med fuktighetskrem, gjerne flere ganger om dagen. Her i huset smører vi Helosan hver morgen og kveld, og det funker kjempebra. I tillegg bruker vi kun babyolje og ikke noe form for såpe når vi bader. Så kan det være greit å passe på at han ikke har det for varmt/at du ikke kler på for mye, og bruker bomullstøy innerst. Bytt til skyllemiddel uten parfyme dersom du bruker med parfyme... =0)
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 ...leste ikke Victorias svar før jeg svarte, men vi er enige da =0)
mams1979+2små Skrevet 26. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2006 Takk dere som har svart meg.. Skal teste salve/krem + sensitiv vaskemiddel!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå