Gå til innhold

Hjelp-Sov hele natta helt til vi begynte med grøt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg er bortskjemt, men snuppa har helt siden 2 mnd gammel sovet hele natta igjennom. Nå er hun 6 mnd, og hun får grøt måltid i 18 tiden på kvelden, så pupp får hun legger seg kl 20.Men etter at vi begynte med grøt så våkner hun i 4-5 tiden og vil ha pupp-dette er jo helt mot sin hensikt!!!! Er det ikke nå de skal klare seg gjennom hele natta uten mat???

koker dere forresten vann hvis dere gir det i kopp??? Har bare tatt fra springen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke koke vannet etter 6mnd. Men hva skjer hvis du gir grøten kl 11? Og hun får vann til nå? For man blir tørst av grøt! Og, forresten, hvilken grøt får hun?

Skrevet

Får maisgrøt med morsmelk i.... Synes ikke jeg kan vekke henne kl 11 for å gi henne grøt akkurat(hvis du mente på kvelden)

Skrevet

Neida, mente formiddagen. Hvis hun blir urolig i magen på ettermiddagen, så ta bort maisgrøten og prøv risgrøt eller fruktmoser isteden.

Skrevet

Hun mente sikkert 11 om formiddagen : )

Grøt er mye tyngre for magen så de kan bli urolig den første tiden. Min var i hvert fall sånn men nå er magen vant til grøt så nå har han roet seg mye. Jeg kunne ikke gi det på kvelden for da ble han urolig om natta. Ga det heller på formiddagen eller ved middagstid.

Skrevet

Jeg føler også jenta mi våkner flere ganger nå etter vi begynte med grøt. Får grøt ca 18.30, sovner ca 19.30-20, og våkner som regel i 24-01 tida, får pupp, og hun er virkelig sulten for hun spiser fra begge brystene. Sovner igjen med en gang, og våkner igjen ca mellom 4-7. Hun sovner heldigvis igjen med en gang etter hun har fått pupp, så det er ingen problemer der, men jeg trodde også at de kom til å sove lenger av gangen, ikke våkne flere ganger..

Jeg tar også vann fra springen. HS sa det var ingen problem, for tarmene var nå så utviklet at de tåler det.

Skrevet

Jeg har også dette problemet. Har nå begynt å gi grøt ca kl.17.00. Fikk et godt tips i dag ( da gutten min har hatt litt hard avføring etter jeg begynte med grøt) Ha i ei teskje med maltekstrakt.Det hadde funka så bra i følge hun jeg fikk tips av. Da hun hadde brukt dette i 5 dager hadde mageproblemene blitt borte, ikke hard avføring. Fruktmos kan gi luftproblemer hos enkelte babyer, så det skulle en gi før på dagen.

Skrevet

hei, tror nok at magen hennes ikke har vendt seg til grøten enda, men etterhvert så vil hun nok sove hele natta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...