Gå til innhold

overtale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:)

nå har jeg og minn mann vært gift i over to år. Jeg har veldig lyst på unger, men han vil vente. Har dere gutter noen tanker om dette? Det er på en måte " for seint" nå, for jeg er ferdig med å studere om 9 mnd, og det passer lite å få unge med en gang jeg er ferdig å studere. Men jeg har prøvd å fortelle han at jeg ville ha unger og ta ett pause år i studiene, men det var ikke aktuelt en gang. nå har det seg sån at jeg har valgt en utdannelse der jeg vet det blir vanskelig å få jobb.. Så nå må jeg vente til jeg har fått jobb før jeg får oppleve gleden ved å bli mor.. LItt lei meg for dette.. for det kommer til å ta flere år nå.. jeg er jo ikke gammel enda, men har alltid drømt om å få unger tidlig, og nå er jeg allerede 23... noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Nå er jeg allerede 23"..... Du er ennu ung som dagen er lang!

Skrevet

hei. ville bare si at jeg skjønner veldig godt hvordan du har det..

min mann er også en hard nøtt..

jeg lurer også litt på hvor mye jeg kan "presse ham" for å si det sånn..

kanskje du trenger å planlegge litt mindre? skjønner hvordan du tenker med jobb og sånn, men barn er jo aldri praktisk,, så hvis du først klarer å overbevise han, så bare la det stå til, og se hvor fort det klaffer?

lykke til, uansett:)

Skrevet

ja, det er nok en ide å planlegge mindre. men det er ikke så lett det heller! Spesielt ikke siden det er min manns "krav" før det er snakk om unger.. Jeg må ha fått jobb før han vil diskutere saken.. Pr dags dato er det to stillinger som er utlyst, i hele norge... og sån har det vært i to år... så da er det ikke lett. hehe.

men jeg regner med at jeg får overtalt han hvis jeg virkelig kjører på:)

Lykke til du også:)

Skrevet

Du har iallefall ingen alder, jeg er 29 og venter første mann, eller jente.

Jeg tenker på samme måten som din mann. Det å få barn er ikke bare noe du skal ha lyst på, du må også være villig til å gi barnet en trygg økonomisk tilværelse. Det vil ikke bli noe enklere for deg å komme ut i jobb etter at barnet ditt er kommet til verden, og din mann vil da etterhvert stå for hele inntekten. Det kan være dette han er redd for, det hadde i allefall jeg vært redd for. Jeg ønsker ikke at min kone skal kun fokusere på vårt barn og miste en viktig del av sitt sosiale liv.

Å få barn er noe man bør være enige om, og er ikke noe man bør tvinge gjennom med overtaling og luring. Og det er dessuten noe som ikke kan planlegges helt.

Skrevet

Du sier du har drømt om å få barn i ung alder, men hva har han drømt om? Dere er uansett hvordan man vrir og vender på dette to om denne avgjørelsen.

Ellers må jeg si meg enig med et par andre her som sier at du ikke må planlegge så mye. Ting ordner seg uansett, for hva er alternativet??

Synes ikke noen skal "presses" til å ønske seg barn, men det er klart det går an å sondere terrenget litt. Hva med å stappe en liten baby i armene hans? (Du har helt sikkert ei venninne eller noen du kjenner med baby). Det funket på meg i alle fall.. Smeltet helt.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...