Gå til innhold

når begynte dere å bruke smukk til den lille?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde desperat å få snuppa til å ta smokk. Vi begynte allerede på sykehuset etter et par dager, men hun bare spyttet smokken ut igjen. Etter ukesvik med øving, og 12 ulike smokker, kapitulerte vi fullstendig, og sluttet å "tvinge" i henne smokk. Da hun var ca 1,5 måneder, begynte hun å suge på to fingre. Det gjør hun den dag i dag. Hun greier ikke sove hvis hun ikke får suge på fingrene sine.

Skrevet

Vi begynte da snuppa var ca. fire uker. Det lille matvraket vårt åpner munnen og stikker ut tunga uansett hva som kommer i nærheten av ansiktet hennes, så det var ikke noe problem å få henne til å ta den.

Skrevet

Har 2 jenter, den ene hadde stort sugebehov fra fødselen av. På sykehuset suttret hun en del, fikk høre "hun er sikkert sulten" altfor mange ganger. 3.dagen fikk hun smokken som hun straks ble avhengig av. Hadde egentlig ikke lyst at de skulle bruke smokk for det er grining når den detter ut. Tvillingsøsteren har et helt annet forhold til smokken, var vel ca 6 uke før hun begynte å bruke den. Hun bruker den kun til å sovne med.

Skrevet

vi prøvde å gi gutten vår smokk på den første trilleturen da han var bare noen dager gammel. ammingen hadde gått fint fra første stund, så da tenkte vi det bare var å prøve. han tok den med en gang, og sutter ivrig på alle de ulike smokkene vi har prøvd. :) en flink liten tass

Skrevet

2 uker. Prøvde med NUK sine og den smatt rett inn :-))

Skrevet

Han var rundt 1 uke gammel og han tok den med en gang:)

Skrevet

Hi hi, søt :) Sånn er min gutt og :)

Skrevet

begynte å bruke den da han var 4 uker...ville eg egentlig ikke gi han den da,for ammingen var ikke helt på topp, men han sov ikke på nettene, så noe måtte me gjøre=) han bruker den kun når han sover, men liker egentlig tommelen best, så bruker den ike så mye ved soving lenger heller=)

Skrevet

Vi prøvde allerede dagen etter hun var født. Hun tok den i 5 minutter ca, og etter det har hun kun spyttet den ut. Vi også prøvde med alle fasonger og merker vi kom over , men hun ville ikke ha. Vi prøvde og prøvde og tilslutt ble hun irritert bare hun så smokken omtrent! ;)

Vi fikk en tommeltott jente vi da. Den liker hun så godt, og vi ser ikke hensikten med å nekte henne d, annet når hun spiser og bader. Hun sovner av seg selv og har sovet natten igjennom i 2 av sine 4 mnd. Flink jente ;)

Skrevet

Victoria var ca 2 uker da vi prøvde å gi henne smokk. Vi ville prøve om vi kunne bruke den til å snu døgnet litt.. Hun var nemlig våken om natten og sov om dagen.

Smokken ville hun ikke ha, og vi tvang den ikke til henne, men etter et par uker tok hun den plutselig.

Nå er vi litt mer ivrig på at hun skal ha smokk, hun har nemlig nesten funnet tommelen... og den er det jo vanskeligere å venne henne av med... livredd for at hun skal bli vant med den - kan jo ikke kaste den i bosset..

Skrevet

begynte da hun var 3 uker, tok vel 1-2 uker før hun godtok den da:)

Skrevet

Tulla begynte med smokk da hun var to uker og tok den med en gang. Lillebror fikk smokk første gang da han var en uke, men han er ikke så glad i den. Noen ganger kan han suge noen få minutter, men stort sett blir han bare sur på meg. Et par ganger har han faktisk fått brekninger, og da får jeg sååå dårlig samvitighet :( Jeg fortsetter å forsøke innimellom, så får vi håpe han tar den etterhvert.

Skrevet

begynte før han var en uke, pga stort sugebehov, og han tok den med en gang ja:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...