Allean, Fia og lillebror Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Min datter på 4 uker har masse utslett på ansikt og hals. Det ser nesten ut som små kviser. De tørker fort ut. Men det kommer stadig nye. Jeg var på helsestasjonen for å veie henne i dag. Og da kommenterte helse søster utslettet hennes. Jeg har lest her på DIB at man kan smøre utslettet med krem, så jeg prøvde å smøre henne med babyline lotion i ansiktet. Men da synes jeg at hun bare ble verre. Jeg fortalte helsesøster at jeg syntes hun ble bedre når jeg vasket henne med såpe l(aktacyd) og vann hver dag, og verre når jeg smørte henne med lotion. Det syntes ikke helssøster var rktig og sente med meg akrem hjem. Med beskjed å smøre, ikke vaske med såpe og komme tilbake om det ikke ble bedre. Jeg trodde det var vanlig med slikt utslett jeg, og ikke så mye å gjøre med det. Er det noen som har erfaring med noe som kan hjelpe mot slikt utslett?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Hormonutslett. Ingenting å gjøre med. Bør kun smøre med en fet krem dersom huden er flassende, ellers bør det få være i fred. Ved utbrudd er det verst, men blir bedre etterhvert - selv om det sprer seg nedover halsregionen - og forsvinner innen 8 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå