Gå til innhold

Hvor lenge koke flaskene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner så mye forskjellig informasjon om man må koke tåteflaskene.. Noen sier at det er nok å vaske de med zalo, noen mener en må koke de frem til barnet er 3 mnd, andre mener at en bør koke de hele første året. Kjøpte Dr.Brown flasker, og der står det at kun flaskesmokken skal kokes? flaskene tåler ikke over 60 grader..

Noen som vet hva en skal gjøre? Vil jo ikke slurve med hygienen, men det er jo dumt å drive å koke hvis det bare fører til at flaskene blir ødelagt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hender jeg tar flaskene i oppvaskmaskin ellers vasker jeg de med Zalo....jeg er ikke overhysterisk ! de må jo bli vant til å få litt bakterier i seg mener jeg da..

Skrevet

Hvor gammel er babyen din? sønnen min er 3 mnd, og han begynner jo å å få i seg bakterier fra andre plasser også, smokken blir bare skyllet i kaldt vann ;)

Sikkert greit å vaske de i zalo da, og koke av og til.

Skrevet

Jeg tror ikke det er sundt å være altfor hysterisk når det gjelder barn. De tåler mer enn vi tror. Jeg koker bare flaskene en gang i blandt, og vasker de med zalo etter hvert bruk. Min sønn har aldri vært syk. Det er sant som du sier at du ikke skal koke Dr.Brown flaskene.

Skrevet

sønnen min blir 6 mnd til fredag...

har aldri kokt smokken heller jeg.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...