Gå til innhold

Vekt og lengde - ca 14 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på hs å veide og målte idag. Er ikke kontroll før om en mnd tid, men vi klarte ikke å vente lenger vi da (les: JEG klarte ikke å vente lenger). Lillegutt blir 14 mnd på fredag, og var idag 10610 gram og 80,5 cm. =) Hva var målene til deres unger? Var ei som kommenterte idag at gutten min bare MÅTTE være stor for alderen, men jeg tror han ligger ganske på gjennomsnitten jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner percentilskjemaene på f.eks. www.ammetåka.no

Gjennomsnittet for 14 mnd gutt er ca 10 kg og høyde ca 78 cm så gutten din er omtrent på gjennomsnittet ja.

Min gutt var 80 cm og 8,8 kg på 15 mnd.

Skrevet

Guttungen her var 15,6 kg og 84 cm lang på 15 mnd kontroll.

Tror guttungen din er omtrent på gjennomsnittet.

Skrevet

Huff da .. jenta mi er 11,1 og er 75 cm .. hun er jo rett og slett litt tykk da !?

Noen som vet hva gjennomsnittet på jenter er ?

Men men ho er jo bare herlig også da :)

Skrevet

Jeg tror ikke jenta di er noe spesielt tykk... De skal jo ha litt å ta i i den alderen der. Uansett så kan man ikke begynne å slanke babyer.

Skrevet

Her er en graf med oversikt over gjennomsnitt vekt/lengde for små barn:

Pike

http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_wfl_girls_p_0_2.pdf

Gutt

http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_wfl_boys_p_0_2.pdf

Man må man ikke finne på å slanke barn. Evt overvekt vil regulere seg med alderen, dersom man har et sunt, variert kosthold og er rimelig aktiv. Og skulle gullet bli syk en ukes tid og spise lite/ingenting, trengs det reserver.

Min jente har arvet sin fars (definitivt ikke min :-) lange og slanke legning - da hun var syk en ukes tid, hang bleiene og slang rundt bena. Ikke kjekt, selv om det ordnet seg så snart hun ble frisk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...