Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Jenta mi er en skikkelig mammadalt! Hylgriner når andre passer ho! -både når pappan har ho og besteforeldrene! Men det er ikke sånn at ho ikke er vant til det. De har jo passet ho flere ganger, men dette er blitt litt verre i det siste! Går ofte greit at andre holder ho når jeg er til stede, men er ho trøtt, så er det bare jeg som får ho til å roe seg. Litt kjedelig, men håper det bedrer seg! Ho er forresten 5mnd. Et eks: Forrige gang jeg var på trening og min mor hadde ho, så gråt ho i nesten 1,5 av 2 timer!! Dette er vel ikke vanlig??
Halloween-mamma Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Det vil bedre seg når hun blir større ja! Enn så lenge så ville jeg prøvd å oppfylle hennes behov mest mulig. Det vil garantert bedre seg kjappere hvis hun er heeelt trygg på at hun kan få komme tilbake i mammas armkrok når hun føler at hun trenger det Jeg har alltid latt gutten komme til meg straks han har gitt uttrykk for å ville det, og selv om mange har sagt til meg underveis at han blir bortskjemt/avhengig/mammadalt osv så er han nå blitt nesten 11 måneder og er superselvstendig! Han er kjempesosial og har ikke noe problem med å bli håndtert av andre. Men enda er jeg slik at jeg tar ham straks han gir uttrykk for å ville det. Jeg tror at om vi prøver å venne dem av å være hos mor så vil de instinktivt prøve å kjempe i mot (naturlig reaksjon siden mor = trygghet og beskyttelse) og da vil man plutselig ha et problem som egentlig ikke hadde trengt å være der.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Takk for svar! Da får vi prøve på det!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 datteren min er snart 5 mnd og er også sånn...det går veldig fint å være med pappa,tanter, onkler osv...på dagtid...men når hun begynner å bli trøtt, så er det bare mamma som teller..hun kan HYL skrike på på kvelden/ettermiddagen når pappaen holder henne... og hvis jeg tar henne, så smiler og ler hun.... jeg vet ikk ehva jeg skal gjøre....for jeg klarer jo ikke å høre på at hun skriker..samtidig som hun må jo venne seg til å være med pappaen sin og...jeg sitter jo rett ved siden av henne....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Mammadalt er et svært negativt ladet ord da, dette kan dreie seg om seperasjonsangst og er helt normalt. Søker du etter det på nettet finner du nok noen tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå