*3barns mamma* Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 når tenker dere å ta frem voksiposen igjen? hvor mye har dere på de små ute nå? har dere noen faste rutiner på helgene med å stå opp? her kan det bli litt uenigheter. har snakket om å lage noen rutine på det men,syntes det er så dumt at det ikke går av seg selv. vil heller det kan være sånn at hvis jeg ser at sambo er trett så kan jeg ta han og omvent. men det blir liksom ikke sånn. jeg kan ligge en liten stund så spør om han kan ta han og da tar han han. men er liksom ikke ofte han bare gjør det automatisk for å tenke på at jeg kunne hatt en ekstra time i senga..nå jobber sambo ganske mye overtid og med huset vårt så forstår jo hvorfor ting er som det er. han har for mye å gjøre og forliten tid. og på dagtid så prioriterer han vår sønn for å få mest mulig tid med han men,føler avogtil jeg kan bli satt til side. har jobbet en del med det nå så vi har fått pressa inn litt kjærlighetstid og det gjorde godt. men,må nokk bare bite igjen. skal jo ikke ha det slik foralltid og jeg vil jo at vi skal bli ferdi med huset også så en kan ikke alltid få i pose og sekk. andre i samme situasjon?
Gjest Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Foreløpig bruker jeg ikke engang strømpebukse når vi er ute. Blåser det så legger jeg et fleecepledd over han. Vinterposen hans finner jeg nok ikke frem før om en mnd tid eller noe sånt. Du skjønner det sikkert når det er på tide å finne den frem. Foreløpig så har jeg kun på småen kortermet body + genser/langermet body, jakke, bukse, sokker og sko. Og lue da selvfølgelig. Om ett par uker er det vel på tide å begynne med strømpebukse kanskje. Ellers så har vi ingen rutiner med når vi står opp, verken i helgen eller i uka. Han går ikke i barnehage eller noe enda, så jeg føler ikke noe behov for å stå opp til en fast tid ennå. Men selv om han hadde gått i barnehage så hadde jeg nok latt han sove så lenge han ville i helgene.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 har ikek voksi selv, men en annen type vinterpose som jeg nå har tatt frem. helt unødvendig, men når jeg først hadde trædd alle selene og det så gadd jeg ikke ta den ut igjen, hehe. den har skinn i ryggen (bruker lammeskinn som underlag i vogna nesten hele året), og resten er i dun, men nå har jeg bare dradd glidelåsen helt ned, så hun har ikke noe over seg. av klær er det lite for tiden - det er opp mot og over 20 grader på dagene så jeg ser ikke behovet. går i genser, bukse, sokker, sko, og hvis det blåser så tar vi på lue og jakke, evt vårdress hvis det skal lekes på fuktige steder. snupp våkner til samme tidspunkt hver dag, enten det er helg eller ikke, så vi ha lagt oss til noenlunde rutiner. hver lørdag stå jeg opp med henne (fordi jeg jobber annenhver så da må jeg opp tidlig likevel), og hver søndag står gubben opp med henne og jeg får sove lenge. gjorde det enkelt sånn fordi ingen av oss gadd ta en diskusjon på morran når det gjelder - da blir jo begge våkne og klarer ikke sovne igjen likevel. anbefaler det jeg, da blir det rettferdig. når vi har ferie går det litt mer i hytt og pine, noen ganger står vi opp begge to samtidig, andre ganger sover en flere dager på rad og så bytter vi litt på.
Ranveig R Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Har ikkje voksipose, men det blir nok ei stund til eg tar fram vinterposen. I dag var her 16 grader og sol... Har strømpebukse og body på han inne, tar på bukse og tynn jakke og hue og sko når vi går ut, enn så lenge. Vi held og på å bygge hus, så eg skjønar godt det med lite tid til kvarandre... Heldigvis er det ikkje så mykje vi skal gjere sjølv med huset (enno i alle fall, det blir jo ein del når vi skal begynne å legge golv og tapetsere osv), men nok til at eg (vi) blir forferdeleg sliten. Vi prøver å sette oss ned saman om kveldane i det minste, når småen er i seng. Ofte er vi så trøtte og utslitte at vi berre sit og glor i ei bok eller på ein film eller på kvar vår pc, men det er godt å sitte saman i alle fall. Har tenkt å prøve å få til ei frihelg snart, eg trur vi treng å "pleie kjærleiken" vi og... Når det gjeld helger og det å stå opp tidleg, har vi alltid gjort det sånn at vi får sove lenge annankvar gong mannen min har fri. Viss det er noko spesielt som skjer kan vi sjølvsagt bytte rundt, og viss småen har vore heilt umulig om natta står ein opp med han, og går så og legg seg igjen etter eit par timar. Har dåke mulighet til å få barnevakt for ein dag? Og ta ein "kjærestedag" med kino og middag eller berre kose dåke heime aleine? Det er nok lurt å sette av tid til denslags når ein har eit så stramt program... Og snakk med sambuaren din om å lage rutine på det å stå opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå