Gå til innhold

Dere som har født før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..blør man veldig mye og lenge etter selve fødselen? Eller gir det seg som regel ganske kjapt etterpå? Trenger man skikkelig tykke bind med seg på sykehuset, eller holder det med "normal"? Det er kanskje veldig forskjellig...?

Har lest at man får igjen mensen etter ca 4 måneder - noen tidligere og andre senere, men man blør vel mye etter selve fødselen, tenkte jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det holder vanligvis ikke med vanlige bind nei, men det trenger du ikke tenke på, for alle sykehus har store nok bind, så det får du.

Skrevet

vel - jeg fikk ikke så mange bind jeg ville ha jeg nei. Jeg fikk et visst antall og fikk jeg bruk for fler så måtte jeg pent skaffe på egen hånd. Brukte saba selv-sit, eller rett og slett nattbind. Blødde ei stund, men hadde trodd det skulle vare lenger. Var vel kanskje ei uke eller to? Husker ikke helt :)

Skrevet

Hvor mye og hvor lenge man blør er helt forskjellig ifra person til person.

Det ligger bind på badet på rommet du får på sykehuset som du bare kan bruke av , mener det var i forskjellige tykkelser også.

Jeg blødde ca ett par uker etter fødselen , men ikke mer enn at jeg brukte vanlige bind.

Kjøpte engangstruser på apoteket som jeg hadde med meg , så slapp jeg å grise til alle de vanlige underbuksene mine.

Det lukter liksom så fødsel etterpå , så det er greit å hive alt , hehe=)

Skrevet

Fikk bind på sykehuset. Første 1-2 dager brukte jeg ganske store bleie/bind, så gikk jeg over til nattbind og "vanlege"bind. Hugser ikke akkurat hvor lenge jeg hadde blødning, men ca 3 uker kanskje. Men blødde ikke mye desse ukene. Fikk mensen igjen når jeg sluttet å amme. da var hun 1 år.

Skrevet

Ville ikke satset på vanlige bind. Det holder ikke nei..... Man blir endel de første dagene og så avtar det........ forskjellig fra person til person. Samme er det med mensen tilbake. Sist fikk jeg ikke tilbake den før gutten var rundt 10 mnd..... Hel ammet til han var nesten 9 mnd.....

Skrevet

Det varierer fra kvinne til kvinne, du trenger ikke å ta med noe til sykehuset, der har de alt sånt. altså du får bind så lenge du er der. De fleste får ikke mensen før de er ferdig å amme. Det er ikke noe å bekymre seg for, la naturen vise deg vei!!! Jeg var 17 år første gang jeg fødte og jeg kom meg gjennom prossessen uten problemer og bekymringer. Jeg tok med meg netting truser som de har på sykehuset med ganske så tjukke bind hjem!

lykke til!!!

Skrevet

Jeg blødde i 2 uker og brukte store bind. Fikk igjen mensen etter 6 uker selv om jeg fullammet med aldri mer enn 3 timer mellom måltidene.

Skrevet

Blødde cirka 4 uker etter fødselen, men kunne bruke vanlige bind etter 1 uke.

Jeg fikk igjen mensen da datteren min var 6 måneder. Jeg ammet henne til hun var 14 måneder, men hun begynte med noe fast føde i 6 måneders alder.

Skrevet

Jeg blødde i en måneds tid etter fødselen, mye i førsten og så mindre enn vanlig mens mengde.

Enkelte sykehus er knipne på bindene imens andre deler ut, på Orkanger var det bare å ta det man trenger.

Jeg fikk mensen tilbake da datteren var 4-5 måneder gammel, samtidig som vi sluttet med natt-amming.

Skrevet

Blør mye de første par dagene, men for meg har det holdt med gode nattbind. (På sykehuset har de jo bind/bleier. Selv har jeg reist hjem samme dag som fødsel, da er det greit å ha bleier eller i hvert fall nattbind liggende.) Husker ikke hvor lenge jeg har blødd etterpå, men det ble i alle fall fort lite, mindre enn menstruasjon (selv om det jo varte lenger). Med førstemann kom mensen igjen etter 11 mndr, siden har det gradvis tatt lengre tid. Sist tok det nesten 18 mndr...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...