Gå til innhold

Kaster opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Guttungen vår er 8,5 måned nå. Han gulpa mye som liten, men det ga seg gradvis, og nå har han ikke gulpa på lenge. Men de siste dagene har han kasta opp flere ganger i forbindelse med spising. Han er ikke glad i så mye annet enn grøt og frukt enda (og pupp, foretrekker vel fortsatt det), men vi gir ham litt middag og annet for å prøve å venne ham til flere smaker.

For noen dager siden skulle jeg prøve å gi ham avokado til lunsj, skrapa litt med ei teskje og ga ham, han fikk det i munnen, lagde en liten grimase, og før vi rakk å gjøre noe mer kom hele frokosten opp igjen. Etterpå strakk han seg etter avokadoen og ville visst ha mer, men det fikk han ikke.

Dagen etter forsøkte vi et middagsglass (sånn til 8 måneder), for vi tenkte at det kanskje var litt mer spennende enn de 6-månedersglassene (som han spiser noen skjeer av, men ikke er særlig begeistret for), slik at han kanskje ville spise litt mer. Han er ikke noe særlig glad i klumper, men spiste nå noen skjeer av glasset før han kasta opp igjen alt sammen + litt til.

Og i dag lagde jeg gulrotmos. Kokte gulrøtter og moste med en del av kokevannet og litt morsmelk, så det ble nesten som en suppe. Han fikk litt på ei skje, lagde en fryktelig grimase, og kasta opp frokosten sin.

Flere som har opplevd dette? Han viser ingen tegn til ubehag etter at han er ferdig med å kaste opp. Kan det være allergi, eller er det bare at han foretrekker å gå enda langsommere fram med nye ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 10 mnd kasta opp brødmaten to ganger forrige uke. Så ikke ut til å ha ubehag etterpå. Spytta ut brødbitene dagen etter igjen, og etter det har jeg gitt grøt istedet for. Hun likte heller ikke gulerøtter før, samme hvor mye de var most. Har tenkt det slik at det er konsistensen hun ikke liker. Forsøk å mose middagen litt mer og se om det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...