Gjest Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 hvor mye sover de? Gutten min er 7 mnd og 1 uke. Sover fra 1830 ca til ca 0630. På dagtid har en lur i halv 9 tida,den er på ca 1 time. Så har han en igjen i 1330 tida,den er på ca 1-2 timer. Problemet er at han begynner å bli trøtt halv 12 så han er skikkelig grinete før den siste duppen. Hadde sovnet hvis jeg hadde lagt han da. Men problemete er at han sjelden vil ha mere enn 2 dupper selv om han er trøtt. Så om jeg legger han 12 og han sover 1 time, så er han sur i fra 15 tida og til leggetid fordi han er trøtt..Og da blir jo eftan så lang...og ikke morro å komme hjem til en sur unge hver dag for sambo heller...Men er jo fælt å holde han våken og da...hvordan er deres barn?
Elisa79 Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Datteren min er f. 30 januar. Legger henne 18.15 - 18.30, og sover til ca 6.30. Deretter sover hun fra ca 9 - 10:30, og deretter fra 14- 15:30. Jeg har akkurat endret fra 3 til 2 dupper. Når det nærmer seg leggetid er hun ganske sutrete.. med hilsen
SALI-mor Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Veslefrøkna mi er snart 8 mnd, og legger seg ca kl 20. Våkner en sjelden gang ved 1-tida for nattpupp, ellers sover hun vanligvis til 5-6 en gang. Hun har flere dupper utover dagen, de er fordelt sånn noenlunde slik: * Etter morgenpupp, frem til ca kl 8. * Etter frokostgrøt, fra ca 10.30 til 13.00 * Fra ca 14 til 15 * Liten middagshvil etter middag, fra ca 16 til 17.30 * Så er hun våken frem til leggetid. Hun sover en del gitt, det så jeg når jeg satte det opp slik. Men det fungerer fint for oss, hun er sjelden eller aldri sur eller grinete, bare når hun er ekstremt trøtt eller sulten, ellers er hun bare blid. Vi har ikke hatt problemer med å legge henne foreløpig; legger henne våken i senga si, og da sovner hun av seg selv etter noen minutter, avhengig av hvor trøtt hun er, uten protester. Så jeg tolker det som at hun får nok søvn i løpet av dagen, trapper ikke ned på duppene foreløpig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå