Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Hei! Jeg er litt forvirret nå....jeg har gitt gutten min fun light saft i stedet for saft m/sukker, i god tro om at dette måtte være bedre for han. Men har lest litt her inne nå og skjønt at det er mange som mener at det ikke er bra. Selvfølgelig skjønner jeg at det beste for han er kun vann og melk, men nå i sommervarmen har han fått saft, og nå nekter han selvfølgelig å drikke vann.... Flere som gir barna sine light saft?? Meninger om dette?? Takker for alle svar :-)
Expat Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Kunstige søtstoffer (spes aspartam, sukralose er visstnok bedre) er ikke godt for en liten skrott. Hva med fortynnet fruktjuice isteden for saft, for å få litt vitaminer i det ihvertfall?
Guttemamma x 3 Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Det er ikke anbefalt å gi kunstig sukker til barn under 3 år. Se: http://matportalen.no/Saker/1089898718.42 Vi er ikke så redd for sukker så vi gir: * juice blandet med vann * Bris/Olden med smak (ikke Imsdal som har kunstig sukker) * tynn saft, f.eks. hjemmelaget solbærsaft * varm/kald nypete laget på nypeekstrakt fra helsekostav. i dagligvarebutikken (brunt glass med gult lokk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå