Gå til innhold

Strømpebukse hele vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg venter mitt første barn i slutten av oktober, og tenkte å spørre dere som er litt rutinerte om man bruker strømpebukse på de små hele vinteren? Tenker da også på når de er inne? Eller holder det med bare en sparkebukse?

Og hadde dere med dere eget helseteppe til babyen på sykehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Skal dere være inne og tempreturen er rundt 20/22 grader, holder det md en myk sparkebukse, eller bare strømpebukse ikke begge deler, men skal dere ut, må nok babyen ha på litt mer.

Jeg har hørt at hvis du fryser, fryser babyen mer, svetter du og er varm, er babyen enda varmere

dette pga når de er helt nye er de ikke så flinke til å regulere kroppstemperaturen på egenhånd

Og selvom de er feks klade på hendene, er det ikke sikkert de er for kalde for det.

Man kan kjenne i nakken på babyen om den er kald eller for varm, noen kjenner også på magen

Vi har pleid å kjenne i nakken,

Lykke til med resten av svangerskapet!

Skrevet

vi brukte strømpebukse i hele vinter.. tok bare av buksa når vi kom inn, så lå hun i body og strømpebukse.......

sier meg enig med Ducchini..

lykke til med resten av svangerskapet og fødsel!

Skrevet

Her gikk det på body og strømpebukse da vi var hjemme:) og litt mere fancy klær om vi dro ut

Og fikk helsetepper på sykehuset

Skrevet

Kanskje ta med tapper til hjemturen

Skrevet

Jeg fikk baby i slutten av oktober, og min gutt bodde i sparkedrakten og nattdrakten fra Nøstebarn (ull) i halvannen måned etter fødselen. Jeg kjøpte strømpebukse først da jeg begynte å kle ham i vanlige klær, og det var først da han var 2-3 måneder at jeg begynte å bruke vanlige klær litt oftere.

Men det avhenger jo veldig av hvordan dere bor. Her jeg bor er det endel trekk og veldig gulvkaldt, så jeg var nok ekstra skeptisk til å droppe ullklærne til fordel for vanlig tøy på grunn av det :)

Og jeg hadde med teppe i babyull på sykehuset, men brukte det kun til hjemreisen. Brukte kun sykehustøy frem til hjemreisedagen. Men jeg så et annet par som kun brukte egne klær og tepper også da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...