ZiaCam Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Selv har jeg fått plass på føde B. Hade termin 20 september...
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Ja, samme her, avd B altså, men har ikke termin før 15/11
PinkBaby♡ Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Skal også føde på ullevål avd. b Hadde termin 23. september. Håper det skjer noe snart da. Kanskje vi ses
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Jeg har en termin 16.november og en termin 10.november som jeg stoler mer på. Plass på avd. B ja.. kanskje vi møtes??
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Jeg har plass på avdeling A, har termin 1.12... Er ikke helt overbevist om ta jeg blir godt tatt vare på på ullevål da men, synes jeg har hørt så mye rart.. Skulle ønske det gikk an å få omvisning der. Noen som kan betrygge meg om at de er flinke der? håper ikke de ar så dårlig tid at de bare løper rundt og jeg blir overlatt mye til meg selv.. Whæææææ!!!
ZiaCam Skrevet 26. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2006 Fødte min første på avd A på ullevål. Dom er veldig flinke så du behøver ikke være redd! Du kommer bli gott tatt vare på!!!!!
kaia_79 Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 Jeg har vært på omvisning på Ullevål og ble veldig positivt overraska. Det var mye koseligere der enn jeg hadde trodd, og jordmødrene jeg møtte var veldig hyggelig. Selv om Ullevål har hatt alt for mye å gjøre er de veldig flinke og vi har jo termin mot slutten av året - får satse på at det er litt færre som føder da
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 hvordan fikk du omvisning? Gjennom fødselsforberedende kurs?
Månetoppen Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Har ikke vært på avd. A, men måtte bo en og en halv uke på B for tre år siden før jeg fikk grått meg til å komme på pasienthotellet (hadde barn på nyfødt intensiv og høyt bl.trykk). Men det var IKKE pga at de ikke var flinke der.Fødte selvfølgelig midt i den mnd da "alle" babyer skal ut (tidlig i juni) og det var mildt sagt kaotisk med fulle rom, stressa personale etc. Sov veldig dårlig. Men åååå så søte og gode pleierskene og jordmødrene var. Blir helt rørt når jeg tenker på det.Har hatt tett oppfølging fra Ullevål denne gangen og hatt noen besøk på føden, og må bare berømme dem, jeg. Føler meg såå godt ivaretatt! Kvaliteten er desverre ofte personavhengig, men jeg ser ikke mørkt på å tilbringe tid der SNART! Er nok roligere der også på høsten (håper jeg). Har forresten termin 14. okt og skal på avd B denne gangen også.
lissin Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 Termin 5. okt, nei det var ønsketenkning, det skal være 5. november, avd. B jeg og. Fødte der sist, fikk nå tildelt a-hus først, så ringte jeg Ullevål for en stund siden, og da hadde de likevel ledig plass, så jeg fikk komme til Ullevål. SÅÅÅ glad for det. sikkert mest for jeg er kjent med hvordan ting fungerer der, også var jeg veldig fornøyd sist. Overjordmor sa at de hadde sagt nei til 2000 i år, som de ikke har plass til, så vi er nok veldig heldige da... Jeg synes det fungerte veldig bra med hotellet, deilig å ikke dele rom med noen, du kan selv styre dette med besøk. Visst har de det nok ofte travelt, men så lenge du er flink til å si i fra hva du lurer på og hva du trenger hjelp til så får du jo det. Hvis du ikke sier i fra kan man nok fort føle seg litt overlatt til seg selv. Synes også at jordmødrene jeg hadde der var veldig flinke.
kaia_79 Skrevet 26. september 2006 #13 Skrevet 26. september 2006 Ja, gikk på kurs hos Oslo Jordmorsenter. Det holdes på Ullevål av to jordmødre som jobber på Ullevål og da fikk vi omvisning. Anbefales veldig! http://www.oslojordmor.no/main_kurs.html
Ninni venter nr.2, 12/9-08 Skrevet 26. september 2006 #14 Skrevet 26. september 2006 Jeg har fått plass på føde A, termin 27.11 ;o)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #15 Skrevet 26. september 2006 Husker du hva du fikk av utsyr der sist? Fikk du bind til deg selv og bleier og bodyer og sånt? Har sett de "pakke-tipsene" her inne og de er ganske lange de listene, hi hi! Fint å høre positive ting om ullevål! Er jo første gangen min dette her, så godt å høre at noen som har vært der før vil dit igjen.
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 26. september 2006 #16 Skrevet 26. september 2006 har fått plass på avd A, har termin 11 okt. Var der med første mann også,(2004) kjempe ålreit jordmor jeg hadde den gangen. Følte meg litt ensom der, da jeg ble "puttet"på pasienthotellet to timer etter fødselen, ( da var jeg førstegangs) og ble"overlatt" til meg selv med en liten baby. Men de passer jo på deg der også, men hadde trengt en hvil etter fødselen. du får noe bind og noen bleier til babyen. Det jeg måtte kjøpe som jeg ikke hadde med var vaskeservietter til babyen. Ellers får man sykehus klær til babyen og dyne, og teppe. Det er forresten ett lite kjøleskap på rommet sOm er greit å fylle med det du er glad i av drikke og lett mat. så slipper man og gå ned i kantinen "hver gang" man er tørst el sulten.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #17 Skrevet 26. september 2006 Hvordan var jordmoren din under fødselen da? støttet hun opp om bebien når den kom ut og gikk aktivt inn for at du ikke skulle revne så mye? Håper de gjør det, er så redd for at de bare sier press på press på for å få bebien fort ut og ferdig med det - "neste mann"...!!!
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 26. september 2006 #19 Skrevet 26. september 2006 Jeg har fått plass på avd. B, har termin 24. oktober. Har vært på fødselsforbredende kurs og omvisning og føler meg helt i trygge hender. De virker veldig oppdaterte på metoder for å unngå revning og 80% av jordmødrene er kvalifiserte til å sette akupunktur. Hun som hadde det ene kurset er også med på et forskningsprosjekt der de setter akupunktur som et middel for å unngå revning, så dette er noe de tydeligvis er opptatt av.
snartmammatil4 Skrevet 26. september 2006 #20 Skrevet 26. september 2006 jeg har også fått plass på avd. B, termin 20 okt:) har også vært på kurs og omvisning der, virker veldig bra, og som Amelia74 skrev så virket de veldig opptatte av å unngå revning:) De som holdt kurset sa at de som kommer på hotellet må ta mer initiativ selv hvis de vil ha hjelp osv, men at det bare var å spørre, de er jo der for å hjelpe:) ellers så lurer jg færlt på hva jg skal pakke i den berømte fødebagen jeg da, av utstyr til babyen osv...noen forslag? man må vel ha med det meste av bleier og sånn selv kanskje?
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 26. september 2006 #21 Skrevet 26. september 2006 Skal føde på ABC avdelingen på Ullvål. Termin: 1.okt
Line77 Skrevet 26. september 2006 #22 Skrevet 26. september 2006 Jeg har fått plass på Ullevål, avd B. Har termin 10.oktober.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå