Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til dåpsmeny?

Forrett, middag og dessert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til navnfesten for snuppa har vi bestemt oss for koldtbord. Synes det er greit, for da finner alle noe de liker. Etterpå skal vi ha kake/dessert bord.

Skrevet

vi hadde og koldtbord pluss kake bord etterpå. det er jo de som har smørbrød og

Skrevet

Vi hadde først karbonadesmørbrød til alle (et til hver) og så snitter etterpå. Så var det kaffi og kaker.

Skrevet

I yngstemanns dåp, bestilte vi Tapas - Med stor suksess! Jeg valgte ut 7 retter som passet for store og små.

Vi var 17 med stort og smått og hadde 4 kaker til kaffen.

Skrevet

Har du noe som er typisk stedet du bor?

jeg mener, jeg er oprinnelig nordfra og ville laget feks:

En lett fiskesuppe til forrett

Reinsdyrstek/lappebiff til hovedrett og

Multekrem til dessert.

Eller ta en moderne vri og servere en deilig forrett med italiensk skinke, asparges og olivenmos (jeg vet det heter noe penere, men husker ikke akkurat nå hva) Indrefilè surret i bacon med lekre grønnsaker til, og som dessert en nøttecoulis med bringebærsaus...

Selv skal jeg bare ha snitter og kaker...slipper billig unna der ja ;)

Lykke til med menyplanleggingen =)

Skrevet

Vi tenkte vi skulle ha stek. Veldig greit. (dersom man ikke bastiller mat da) Steika (-ene) kan tilberedes dagen før, samme med sausen. Den dagen trenger man bare koke poteter og grønnsaker. Vi får et par venner til å gjøre dette samt servere. (og da rydde-woho)

Hadde dette til førstemann og.

Da dåp gjerne ikke varer langt utover kvelden (som bryllup) har vi valgt å droppe dessert. Vi tar kaffe og kaker. Man rekker jo nesten ikke annet enn å spise om man skal ha flere retter OG kaker etterpå.

Dåpen nå starter kl. 13.00 i kirken så vil ikke være på lokaet før nærmere 15.00.

Skrevet

Rømmegrøt og spekemat. Kaker til desert

Skrevet

vi hadde laget til koldtbord selv.. hadde kylling, reker, laks, roastbeef, skinkesteik, forskjelige skinker, fenalår, potetsalat, waldorfsalat, grønnsalat, eggerøre,karbonader...... sikkert noe mer jeg ikke kommer på no og... det gikk veldig fort å lage... og alle likte noe av det liksom... vi var 21 stk.. vi hadde også masse kaker.... kransekake, to typer sjokoladekaker, gullerotkake, ostekake, lefser, boller.......

Skrevet

Vi gikk for den litt enklere varianten. Hjemmelaget brun lappskaus til middag (mamma laget), og kun kaffe direkte etter middagen. Et par timer senere hadde vi kaker og kaffe. Frukten jeg hadde kjøpt inn ble ikke spist!

Skrevet

Vi hadde spekemat med masse deilig tilbehør,og kaker og kaffe til dessert.

Skrevet

Hei

Vi skal ha kalkun, som jeg steker dagen før, og serverer med varm saus (som jeg også lager dagen før. Til dette skal vi ha kokte poteter (skreller før sermonien), tranebærgele og artisjokk/spinat stuing. Det er kjempe goodt!

:-)

Skrevet

Vi hadde koldtbord, med kakebord til kaffien.

Koldtbordet besto av masse forskjellig godt! (orker ikke ramse opp) , og på kakebordet sto der 25 kaker og desserter.. vi var 50 stk da! og jeg spiste kaker en hel uke etter dåpen ;) Ganske lei av kaker nå ja!

Skrevet

Vi hadde tapas vi, bestilte fra et catering-selskap. Namenam! Og kaker til kaffen såklart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...