Chloe30 Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Hei! Jeg fødte på ABC klinikken på Ullevål. Jeg har bare god erfaring fra klinikken. Jeg fikk god oppfølging under svangerskapet og under fødselen. Jordmoren var tilstede nesten hele tiden (hvis du ønsket det selv, selvfølgelig), spurte om jeg hadde lyst til å prøve ulike alternative smertelindringer (som vi hadde snakket om før fødsel), jeg prøvde akupunktur og sånn varmepute rundt symfysen og ryggen. Og så var jeg i badekar under riene og fødte også i vann. Anbefaler virkelig å føde i vann, synes det var veldig godt å ligge i det varme vannet,pluss at jordmor dusjet meg over mage/korsrygg under riene. Jeg følte hele tiden at jeg hadde kontroll og var rolig (utrolig nok, var førstegangsfødende). Etter fødselen, lå vi på avdelingens "barsel" - enerom med eget bad, deilig! De kom som regel innom 1 gang iløpet av vakta, men du kunne også bare gå innom vaktrommet hvis det var noe du lurte på. Vi hadde litt problemer med amminga da dattera mi ikke ville gape, bare sugde på tunga si,hehe, og da fikk vi bedre oppfølging, de kom innom litt oftere. Neste fødsel blir nok der hvis jeg får plass ;-) Du får ha lykke til med svangerskapet og fødsel (hvis du er gravid da, hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå