Gå til innhold

Noen som skal føde på AHUS her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk sønnen min der for 1 år siden.(ikke bra opplevelse)

Men skal på samtale dit i november.

Lurer på om fler skal dit, og når dere har termin?

Jeg skal vel inn slutten av febr/beg av mars alt etter om det blir planlagt KS eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg skal føde der, har termin midten av januar...

har hørt flere som har hatt dårlig opplevelse der....hm...

Skrevet

Ja, var ikke for å skremme noen jeg skrev det altså....

Det går jo bra med de aller fleste, men for oss som faktisk er tilfeller der ting ikke foregår som normalt syntes jeg de er forferdelig dårlig til å lytte og ta avgjørelser.

Men det er jo det jeg skal snakke med dem om da.

Sist ble det hastesnitt etter 3 døgn med rier, men håper på planlagt KS denne gangen. For DET er de knallgode på på AHUS.

Skrevet

Jeg skal også føde der, og har hørt mange med BRA erfaring! Tror det varierer veldig med erfaring ved alle sykehus. Noen jordmødre er sikkert bedre og værre, og noen dager er det sikkert alt for hektisk til å følge opp skikkelig. Det er jo alt for dårlig ressurser for fødekvinner i Oslo/Akershus generelt, derfor blir mange avvist med veer. Som om de som bevilger penger mener man burde føde færre barn. *sukk*

Skrevet

Har ikke født der, men vært mye der i forbindelse med en ma.

hadde 4 uler da, og tre forskjellige leger. alle så forskjellige ting, en så en tom foster sekk, en så bare plomme skken og en så et dødt foster... fatter ikke at det er mulig... det ble jeg skremt av!!!¨

Dessuten synes jeg de var dårlige på å gi beskjeder, men de var hyggelige, men nei det frister ikke å føde der, jeg skal på Riksen, selom ahus er rett rundt hjørnet.

Skrevet

Jeg fikk første mann på ahus for 1,5 år siden, og sitter med litt blandete følelser, dette går på jordmor som tok i mot barnet, jeg hadde en lang fødsel, så jeg hadde 3 forskjellige jordmødre, og de to første hadde jeg veldig bra kjemi med, men ikke med hun som tok i mot barnet, dette ødela litt for meg. Men ellers så var oppholdet der veldig bra, selv om det var fullt. Jeg har valg å bruke ahus igjen, og skal føde der i mars. Regner det som veldig lite sansynlig at jeg får samme jordmor, og gjør jeg det får jeg bare bite tenna sammen, eller be om en annen. For det har vi faktisk krav på hvis vi føler at kjemien ikke stemmer. Dette fikk jeg vite på samtalen jeg hadde før hjemreisen sist..

Skrevet

jeg skal føde på ahus i slutten februar.

Gruer meg litt for jeg har hørt mye forskjellig. Både positivt og negativt egentlig. Kanskje mest negativt..

Har litt fødeskrekk fra før,så jeg håper opplevelsen ikke blir så grådig ille.

Skrevet

Jeg skal føde på ahus. De jeg kjenner som har født der har hatt positive opplevelser. Har hørt både positive og negative ting om omtrent alle sykehus, så tror ikke vi har noe å grue oss til egentlig.. blir vel bare værre av det

Skrevet

Jeg skal også på Ahus. I midten av januar blir det vel.

Har hørt begge deler om behandlingen der, men det har jeg i grunnen hørt om de fleste andre fødeavd. rundt omkring også. På et så stort sykehus som Ahus vil det nok alltid være postive og negative opplevelser, det ville være veldig merkelig ellers.

F.eks. fødte en venninne på Ullevål med masse komplikasjoner og var kjempefornøyd, mens en annen venninne endte med å saksøke sykehuset fordi hun mistet babyen under fødselen, og det skulle ha vært en helt problemfri fødsel.

Tror man får møte med åpent sinn og ikke tenke bare på alle de fæle historiene man har hørt. Hva med alle de positive opplevelsene man aldri hører om?

Skrevet

Exactly

Man hører gjerne bare om alle de værste tilfellene.

Alle dere andre som skal føde på ahus i januar, hvor er dere fra da?

Skrevet

Det er lurt å prøve å møte med blanke ark ja:)

I allefall for førstegangsfødende.

For meg som har vært der før, er det jo litt anneredes. Men skal som sagt til samtale der, og da får de muligheten til å berolige meg:)

Jeg skal ikke føde i Januar (tror jeg), men bor på Skedsmokorset.

Blir vel i slutten av februar eller noe.

Skrevet

Jeg skal også føde på AHUS. Har termin 27 januar..

Har også hørt både det ene og det andre, men velger å få en erfaring selv jeg..

Uansett hva man snakker om , så er det noe pos og noe negativt...

Lar meg ikke skremme jeg iallefall..

Lykke til:)

Er foresten fra Fetsund:)

Skrevet

Jeg skal føde på A-hus. Fødte der for 1 år siden og var storfornøyd! Følte meg veldig ivaretatt hele tiden og folka virket profesjonelle der. Nesten så jeg gleder meg til å føde der igjen (selv om det var vondt, hehe) Har termin 9 januar..

Skrevet

Noen flere av dere som er sykemeldte nå, som har lyst å treffes?

Jeg går sykemeldt 100%, og skal det fram til termin....

Bor i Sørum kommune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...