*C83* fødte13/1 Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Er det noen som vet hva det kan være når jeg har en sånn sviende følelse øverst i magen? Har ikke spist noe sterkt, eller noe utenom det vanlige.. Sviinga kommer liksom sånn i bølger.. Hadde det i hele går, og jeg har det jammen i dag og...
findus Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 under ribbeina eller i halsen, liksom? hvis det er "under ribbeina", er det sikkert lurt å ringe og spørre legen (bare sånn for å utelukke skumlerier som vi absolutt ikke vil ha), hvis det er "i halsen, liksom", er det sikkert bare halsbrann...?
SpongeBob Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Jeg får halsbrann rett bak solar plexus (er 23+0) - kjenner det igjen fra forrige gang...
Fregnefjes*to barns mor* Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Forrige svangerskap hadde jeg halsbrann helt ned i magen. Det gjorde vond når jeg lå. Det høres ut som det du har. Hilsen
*C83* fødte13/1 Skrevet 27. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2006 Kan kanskje være det.. Det er ikke i halsen, mer i magen liksom... Det merkes bedre når jeg ligger, så det er helt sikkert halsbrann..Har bare ikke vært borti "den typen" halsbrann før,bare den som dytter middagen min opp..
Fregnefjes*to barns mor* Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Det virker som det har noe å si hva jeg spiser. Krydder og ketshup gjør at jeg får mer halsbrann. Håper det går over for deg det kan gjøre litt vondt.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Hei *C83* venter prins 18/1-07 Jeg blir alltid så skeptisk når noen snakker om sånn sviing som de ikke helt kjenner igjen, for det var sånn min svangerskapsforgiftning startet mednr1.. Det var sviing på toppen av magen under puppene og det gikk ikke vekk. Hjalp hverken å ligge eller sitte og ble ikke bedre av syredempende.. Ville sjekket det ut hvis jeg var deg, ikke for å skremme men for å være føre var.. Det gikk kjempefint med meg,, Men det var lurt at jeg sjekket det opp tidlig 20+6
Sistemann i magen <3 Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Høres ut som en betennelse i magesekken. jeg har hatt det kronisk i noen år nå, ikke morsomt Det værste er at under graviditeten kan man ikke gå på medisiner, så da blir det ofte litt værre.. Betennelsen kalles gastritt og går på at magesekken inneholder for sterk eller for mye syre- som "brenner" på innsiden av magen, og dette kan ofte være en begynnelse på magesår.. Vær forsiktig med sterk mat,fet mat,alkohol (ikke noe problem nå akkurat) ikke legg deg ned på lang tid etter du har spist. Drikk melk og tygg evt syrenøytraliserende tabletter.. Jeg anbefaler deg å sjekke det hos legen, det kan bli mye værre enn det du opplever nå... Desverre Lykke til!
Sistemann i magen <3 Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 Hmm... så ikke at denne tråden var gammel... Du har kanskje funnet ut av det nå? I tillegg har du vel kanskje flyttet til 3.tri?
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #11 Skrevet 23. oktober 2006 Heisann dette kjenner jeg meg igjen i!!! i Våres fikk jeg dette, da var min datter ca 5 mnd. det viste seg at jeg hadde mage katarr og måtte gå på medisiner. Hadde nok fått det av stress og slit etter fødsel og lite nattesøvn. Dette tok jeg ultralyd for å finne ut om det var det jeg hadde. Ta det en tur til legen du!!! God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå