Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Jeg har for noen år tilbake vært borti narkotika. Det pågikk en 8mnd tid og det gikk i hasj,ryhypnol,kokain,amfetamin blandet med alkohol ofte. Dette sluttet jeg med selv, da jeg fant ut at jeg ikke orket det party livet mer.Det jeg nå lurer på,er om det kan være skadelig for den lille i magen min nå??Mener å ha hørt at LSD f.eks sitter i ryggmargen i mange mange år etterpå.Men kan noen av de stoffene jeg har tatt,påvirke meg el barnet i dag?Føler ikke for å snakke med JM om dette,da vi bor på et mindre sted...Håper noen kan hjelpe...
selfangerkjerringa Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Jeg tror ikke det skal ha noe å si for barnet, så lenge du klarer å holde deg ren når du er gravid. Men hvis du er usikker, så fins det helt sikkert noen du kan prate med utenom jm (er selv fra et lite sted, skjønner godt hva du mener). Hva med et par av følgende instanser: - www.amathea.no (egentlig alternativ-til-abort, men de kan kanskje hjelpe, du er i det misnte garantert anonymitet) - http://www.sirus.no (statens institutt for rusmiddelforskning - DE må da i hvert fall vite noe!) - www.rusdir.no (sosial- og helsedepartementet, avdeling rusmidler) Lykke til
ina:) Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Disse stoffene henger ikke så lenge i kroppen/blodet ditt at det er noen fare for barnet så lenge du holder deg nykter både i og etter svangerskapet. Hasj er noe av det som henger lengst i kroppen, setter seg i fettvevet. Skjønner kjempe godt at du ikke vil prate med jordmor om dette. Noen som har masse erfaring med rus,graviditet o.l er Borgestad Klinikken i Porsgrunn/Skien. Ring dit da vel, vær gjerne anonym og prat med dem. Så utrolig bra at du har sluttet å ruse deg:))))) Masse lykke til videre:)))))
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 HI her...Ja,dette var bare en periode av livet mitt for over 4 år siden...Jeg var aldri avhengig av noe,ble bare brukt i 8mnd som sagt.Og ikke hver dag heller.Så det er ingen fare for at jeg ikke skal holde meg rusfri.Dette er noe jeg med sikkerhet vet at jeg ikke blir å gjøre igjen.Det er et lukket kapitel keg ikke er så stolt av,men som igjen har lært meg mye.Ikke minst vil jeg jo være xpert på området skulle mine barn rote seg oppi no sånt:) Eneste bekymring var om det kunne ha noe å si nå,så lenge etter.Har hørt "rykter"om at det kan påvirke og kanskje jeg kan ha lettere for depresjon etter fødsel?? Men takk for svarene:)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 De som tidligere har brukt stoff er mer disponert for depresjon uansett, men det er vel ikke 100% sikkert om det er en sammenheng som skyldes bruken eller at bruken skyldes at de var disponert for det i utgangspunktet om du skjønner hva jeg mener. Har også sett at amerikanske forskere har begynt å snakke om skader på arvestoff forårsaket av hasjbruk, men jeg tror du skaper større problemer ved å bekymre deg for mye...
jeg&sambo er foreldre Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Det er alltid en fare for flashbacks når man har brukt dop, men som sagt, det finnes inget fasitsvar. Det r kun du sjøl som merker det i senere år, om det fortsatt påvirker hjernen din. Som du sa er ryggmargen et fint lagringssted og ikke bare for syre. Men jeg tror ikke du skal bekymre deg. Syns du er sterk som holder deg unna nå, jeg:)Lykke til med graviditeten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå