Gå til innhold

Om Sjalusi!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!=)

Jeg har hørt det er mange måter og vere SJALU på!

Hvordan reagerer dere når man er sjalu...?

Da snakker jeg om typen,dama;P

Jeg tror ikke jeg er så ofte sjalu, men vil vite hva som får dere andre sjalu og hvordan finne ut at man er sjalu egentlig?

Alle reagerer forskjellig tror jeg...

HÅPER PÅ MYE SVAR!

Vet dette er noe som alle kan ha til felles;P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann=)

Æ må jo bare komentere dette innslaget =)

Æ e den personen som det skal mye te før å bli sjalu, men etter e bei9 gravid å nu i de siste månan av graviditeten, æ e så sjalu at e vet ikkje kor e skal gjøre av mæ, Æ føle liksom at all oppmerkosmet skal rettes mot mæ, hehe.. ikke noen andre.. å det du e værldig irriterende før min del...

Tror det at man blir sjalu utenom, har mye å si pga du har opplevd at noen før har såret deg, å du vill ikke det skal skjee igjenn, viss ikke er du bare utrygg på parteren din.. mere enn det vet jeg lksom ikke =)

Skrevet

Jeg er ikke utrygg på partneren, trenger ikke å vere det for å bli sjalu.

Mange er sjalu på forskjellige måter, men jeg er ivertfall ikke utrygg på partneren;P

Hehe, jeg er sjelden sjalu selv, men når jeg blir det så er det pga jeg føler ikke meg bra nokk fks;P

Og at andre jenter er finere enn meg..

Tror de fleste blir sjalu viss typen/dama snakker med fremmede gutter/jenter eller drar på byen uten deg...

Da kommer alle slags tanker opp;P

• 2 uker senere...
Skrevet

Må vel sej at æ e en vældig sjalu person..

Men ekje altids æ vis d, før veit at d e ganske så teite grunna avogt..

E lankt ifra usekker på typen, men e jo d me fine dame å æ som byn å bi stor å litt uordna t tider.. E plaga me kvalme så ekje altid æ ork å ordne mæ..

Han sei at æ e værdns finaste å at æ e sexy me kul på magen så stole nu på d.. :)

Skrevet

Jeg blir sjalu på andre ting enn det som har med kjæresten å gjøre. Ikke så ofte jeg blir sjalu, men da er det gjerne p.g.a. dette:

1) De menneskene som bare får ALT rett i fanget uten å jobbe for det. Som når jeg har slitt rævva av meg for å få en bra sommerjobb, og så får en annen venninne en enda bedre stilling bare fordi faren hans og sjefen i firmaet spiller golf sammen. *grr*

2) De jentene som på et eller annet vis ALLTID får folk til å tro på det de sier, uansett hvor feil/galt/uetisk det er, og bruker det til maktspill. (HVORDAN får de det til????)

3) På svigerfar fordi typen virker til å stole mer på ham og heller ta hans parti om vi er uenige i noe eller han prøver å overstyre sønnens, og da også indirekte mitt, liv (vi har både to forskjellige generasjoners og kulturbetingede uenigheter..)

Skrevet

Okey, siden du snakker om i forhold:

Jeg har alltid vært sjalu i forhold tidligere. Men i dette forholdet er jeg det så og si aldri!! Deilig :)

Men de gangene jeg er sjalu:

- Hvis typen har trent, og har snakka mye med x'en som jeg ikke kjenner. Grunn: Er redd for at han skal syns hun er søtere, penere eller har finere kropp enn meg. Redd for at han skal flørte med henne slik at hun føler hun "har sjans på han selv om han er med meg". Er også redd for at han skal syns ho en morsommere å prate med, slik at han tenker at han savner henne. Men det går mest på utseende. Noen som vet hvorfor jeg blir så sjalu når ting kommer til utseende? Ser veldig bra ut selv, og har alltid fått høre det siden jeg var liten jente.

- Hvis han snakker med en jente, og jeg ser at han kikker på noe kroppen hennes på en spesiell måte, eller f.eks. vurderer noe av utseende hennes etter å ha ledd og hatt det kosli sammen med henne.

- Hvis han kommenterer kroppen eller utseende på en positiv måte til en på tv. Og deretter sitter klistra til skjermen hver gang denne dama dukker opp.

- Hvis han vurderer utseende/kroppen til en tilfeldig dame når vi er på byen.

Noen som har råd/tips til en "usikker" jente?

Skrevet

Eneste rådet jeg har, er å fortelle han hvordan du føler :) Jeg er helt sikker på at han ikke er misfornøyd med deg på noe måte, kanskje han ser på andre damer slik og tenker omvendt: "jøss, dama mi er MYE finere enn det der"? :) Kanskje det blir enklere for deg om han er flinkere å fortelle deg hvor fornøyd han er, om han ikke er flink nok fra før?

Tror nok mange flere gutter enn vi jenter tror, tenker litt sånn. At de faktisk er glade for det de har, selv om de kan se noe annet som er mer "perfekt". Men perfekt er ikke dermed sagt at det er sånn de vil ha det? Kanskje det er akkurat din kombinasjon, med alle de egenskapene du har som gjør deg spesiell for han, og det er nettopp denne kombinasjonen som også gjør det vanskelig for noen annen å matche deg, mer perfekt eller ikke :) Du er unik, og det er deg han er sammen med -og i det store og det hele er det vel egentlig bra han får en påminnelse innimellom, at han kan se noe annet er veldig bra, men at han likevel er fornøyd med deg?:)

Skrevet

Ja, kan jo være ;) Satser på at det er slik, hehe :) Han er flink til å gi meg komplimenter, men jeg klarer ikke riste sjalusien min heelt bort enda. Men kanskje sunt, så lenge det ikke har negativ innvirkning på forholdet.

Skrevet

sjalusi er noe dritt...men ja, er det mellom meg og typen så er det fordi jeg selv ikke føler meg pen!!

har jo strekkmerker overalt...det er jo ikke fint!! æsj...og klarer ikke å tro på at han liker meg som den jeg er liksom, jeg er ikke flink til å ta imot positive kommentarer!!!

ikke fordi jeg IKKE stoler på han, men fordi jeg selv har dårlig sjøltillit, derfor blir jeg fort sjalu...men mest sint på meg selv for at jeg er som jeg er...føler skyld!!:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...