Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior er 7mnd. Lurer på når jeg skal gi han brød, min mor sa at jeg måtte vente til han kunne sitte selv. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Min yngstemann heter også Snorre og er født 220206!!! Så utrolig. Jeg har ikke hørt om andre barn som heter det.

Snorre har fått smake noen små brødbiter av og til. Han lager rare grimaser og synes det er litt merkelig konsistens, men begynner å få litt mer taket på det.

Skrevet

Vet du om flere som heter Snorre? Har dere kalt opp gutten etter noen, eller bare gjort som oss og valgt det fordi dere liker navnet?

Skrevet

vente med brød til han kan sitte selv??Jøss,den har jeg ikke hørt før...er jo ikke alle som sitter selv føre de er 10-11 mnd gamle jo.Er jo ikke lange tiden de sitter når de skal spise da,bare støtte opp godt. Hva når du gir grøt ol da??må jo sitte da og...

Men ihvertfall,Daniel begynte å få brød for ca en mnd siden.Han er litt over 7 mnd nå. Født 5 dager føre din=)ikke alltid han vil ha,og er sjelden mye han spiser,men vi har nå begynt. Kjeks får han også.(babykjeks og mariekjeks)

Skrevet

Vet at det finnes helsesøstre som stresser og maser om at man MÅ begynne med brød når de er ca.6mnd. Temmelig teit, synes jeg. Man tar det når det passer! Ingen fasit. Mitt første barn smakte brød første gang da han var 7mnd, mens mitt andre noen uker tidligere.

Skrevet

Må bare dytte litt, så HI ser at vi er to med baby som heter Snorre som er født 220206!

Skrevet

Guro var 6 mnd da hun begynte å spise brød, prøvde det siedn hun ikke er/var noe glad i grøt :)

Det gikk kjempefint. Bare forsøk en liten bit, og kjenn etter oppe i ganen, bak der fortennene kommer liksom, om brødet blir hengende der eller om det faktisk forsvinner ;)

Skrevet

jeg begynte med brød da jenta mi var ca åtte mnd, men ingen spes grunn til at jeg ventet såpass lenge, det var bare det at da passet det med ett måltid til.

Om du ønsker å begynne med brød nå, så kan du godt gjøre det.

Hva er grunnen til at hun mener du må vente til han kan sitte selv?

Skrevet

Tobias (f.20.02.06) beg med brød for ca 1 mnd siden. Han er ingen grøt-gutt, så brød med leverpostei var det som passet han best :)

Skrevet

6-8måneder er vel ganske vanlig, er det ikke?

Skrevet

har hørt fra ernæringsfysiolog at det vanlige er 9 mnd.

Skrevet

jeg begynte når han var 6 mnd. med leverpostei:) namnam :)

Skrevet

Emma er 7 mnd og begynte å gi ho litt brød "smuler" forrige uke. Ho syns det er kjempe godt, har og prøvd med litt leverpostei på. Har vurdert og begynne med dette som mellom måltid istedet for bare baban og sånt. Heller få begge deler kanskje. Er litt mer stressa når det gjelder kjeks, livredd for store biter. får av og til suge på Hippo sine kjeks fra 6 mnd alder. Og når de knekker tar jeg det vekk...

Skrevet

men i vilket måltid gir dere det?frokost,middag ,på kvelden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...