Gå til innhold

Når begynte dere å innføre leggetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved hvilken alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter...

Skrevet

For oss har leggetiden stadig blitt tidligere og tidligere,nå er han fem måneder og legger seg ca.ni.Det har han gjort et par måneder nå.Håper på å legge han litt tidligere etterhvert.

Skrevet

det har liksom gått seg til av seg selv, han er nå 3 mnd og legger seg mellom halv åtte og halv ni:) Deili med litt kveld igjen!

Skrevet

Dette lurer jeg på også. Har en ukes gammel gutt. Prøver å legge ham 22 ca.

Skrevet

Begge mine gutter har lagt seg i 19-20 tiden fra de var 2 mnd. Men de er begge veeeeeeldig A-mennesker og vistte allerede da at nå var de klar for kvelden. Legging har da heller aldri vært noe problem her i gården:)

Tidlig morgen derimot....... gusj..

Skrevet

Har ikke begynt ennå, fordi hun tar mange smådupper med innlagte ammepauser om kvelden og faller først i dypsøvn i 23-tida. Hun er 4,5 måneder.

Skrevet

tobiasen min var ca 5 mnd da vi startet.Tok bare 2 uker før han godtok leggetidene

Skrevet

Min gut legger seg mellom kl19 og 20. Han er snart tre mnd. Men han våkna grusomt tidli då... hall seks- seks. Sov til åtta- hall ni tidligare når han la seg for natta i ni ti tida. Men har lest at ein ikkje skal holda dei våkne for å legga dei seinare. Eg må vel bare krypa tidligare te sengs :)

Skrevet

Han begynte å innføre leggetider selv. Først kl 21 når han var rundt 2 mnd. Nå er han 5 mnd og legger seg kl 19, har gjort det nå i snart 2 mnd. Han er oppe igjen mellom 07 og 08.30. Det hender han er klar for dagen kl. 05 men da stryker jeg litt på han så sovner han alltid igjen.

Skulle heller ønske jeg hadde litt mer rutiner før han legger seg. Mange bader babyen før de legger seg, men min kan jeg ikke bade hver dag for han blir så tørr i huden. Tror at de samme rutinene før leggetid gjør at det ikke blir noe tull i leggingen når han blir eldre.

Nå sovner han nesten før han treffer madrassen.

Skrevet

ca 6 uker. Først kl.20, så endret vi det litt etter litt til mellom 18.30 og 19.

Skrevet

Har tvillinger på litt over 2 mnd. Merket at de suttret en del i ca 20 tiden, fant da ut at de bør legge seg tidligere.

Prøver å få de i seng 19.30-20.30.

(Kan ta litt tid med 2:)

Blir heller på soverommet med dem enn å ta de ut av rommet. Varierer hvor lett det går, noen ganger er det bare å legge dem så de sovner av seg selv men andre ganger skriker de to stemt. Tror det er veldig viktig med rutine og at de vet at nå er det natt. De spiser 1 gang midt på natta og på morgenen. Det hender at de sover litt etter morgenmaten.

Nå har de formidagshvil.

Skrevet

vi prøvde å bynne så å si med en gagn, jm sa det på samtalen vi hadde før vi reiste fra sykhuse.

men nu e han 7 uke , å han legge sæ i 8-9 tia, e oppe igjen rundt 3-5( litt forskjelli der) å får mat så i 8 tia igjen..

i dag sov vi til halv 12.. haha deili

bare oppe å spist å så sovna igjen

Skrevet

Min har lagt seg klokken 7 hver kveld siden han var 7 uker. Nå er han 5 mnd og sovner ett sted mellom 18.30 og 19.00, og da sover han til 6 får pupp og sover videre til 8.

Det å legge ett barn senere enn 8 synes jeg blir for sent. De skal tross alt ha minst 11 timers natt.

Skrevet

Vi har hatt fast leggetid fra gutten var ca 3 mnd. Han legger seg 1830 og sover til ca 06-07 om morgenen. :o)

Sluttet med nattmåltid da han var 6 mnd.

Skrevet

Min erfaring er at de små gjerne ordner leggetid selv, slik var det her. Fra 0-6 uker fulgte snuppa stort sett oss, la seg ikke for i 12-tiden om kvelden. Samsov.. Men ble litt lei å ikke få sove godt hele tiden selv, så fra 6 uker sov hun i egen seng. La seg fortsatt i 12 tiden. Etterhvert justerte hun leggetiden helt selv, litt og litt tidligere. Nå er hun 6 mnd og legger seg 20.45. Sover til 07.15.

Har aldri "innført" leggetid, men har ikke behøvd det heller ;o) Slapp i hvertfall av med det de første ukene, de styrer søvnen sin selv når de er så små. Etter hva jeg har forstått er det ikke så veldig mye vits å innføre noe leggetid før rundt 3 mnd alder, men ingen regel uten unntak selvfølgelig.

Skrevet

Hun var ca 4 mnd gammel... Var da veldig bevisst på å legge henne til faste tider, både "dubber" om dagen og spesielt viktig med faste rutiner på kvelden. Hun er nå snart 8 mnd og jeg legger henne fortsatt kl 08:00 om kvelden - får ingen protester nå... hun vet at det er "natta" =) og sovner av seg selv ganske fort... Gudskjelov =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...