Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Har deres barn avføring hver dag? Tulla vår er 4mnd og får mm og litt grøt på kvelden blandet med mm. 3 dager siden hun hadde avføring sist! Har hun forstoppelse?
Gjest Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Min gutt bæsjer heller ikke hver dag, og vihar begynntmed litt grøt om kvelden. Han bæsjer sånn ca hver 3. dag, har ikke merket noe forskjell på avføringen. Hvor ofte bæsja hun før da? Tror jeg hadde gitt henne noen dager til uten at jeg ble bekymret så sant hun ikke viser tegn til å plages. Ser noen anbefaler å blande svisker (tror nestle har noe på glass) eller malt i grøten dersom barnet blir forstoppet. Men jeg har da ingen erfaring med det.
SALI-mor Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Veslefrøkna mi på snart 8 mnd får grøt to ganger om dagen i tillegg til middag. Hun bæsjer som regel en gang om dagen, av og til to. Hun har tidvis noe fastere avføring etter at hun begynte med fast føde, men som regel er den ganske "tynn" som når de bare får mm. Fikk et råd av helsesøster om å koke pæremos til henne hvis avføringen ble for hard, og det ser ut til å funke bra..
Bananamama Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Helt vanlig med litt forstoppelse når de begynner med fast føde. Gi litt sviskepure i grøten så kommer det nok. Helsesøster sa til oss at barn som får fast føde skal ha avføring hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå