Gå til innhold

Typen utro??kjønnsvorter...please noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette innlegget sikkert er litt langt,men håper noen tar seg tid til å lese og evt gi meg sin mening...plager meg såååå sykt mye!!!

Jeg har hatt samme kjærste i snart 3år nå.Før han har jeg hatt sex med 2andre gutter,den ene var jomfru og han andre hadde kun hatt 1partner før. Jeg vet 100% sikkert at disse ikke hadde noen kjønns sykdommer!

For 1 1/2år siden fikk typen jeg har nå nuppe vorter på penisen.Jeg fikk total angst og ba han om å sjekke seg. Han gjorde det og sa at legen hadde sagt at det kun var talger som kom av at han var fuktig på penisen. Jeg trodde så klart på han!

Siden jeg ikke fikk/har fått noe selv enda (bank i bordet!) så har jeg ikke tenkt mer over saken..før for 1mnd siden!

Da kom han plutselig hjem tidlig fra jobb og sa til meg med tristhet og angst i stemmen at han har kjønnsvorter og de har nå spredd seg til rompa..........Jeg fikk sjokk og spurte hvor kenge han har hatt det og hvorfor det har gått mot rompa??!! Han innrømte at vortene fikk han konstantert hos legen for over 1år siden,men turde ikke si det til meg siden forholdet vårt var ganske nytt og han følte seg ekkel!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg ringte rett til legen og spurte om det er vanlig at de sprer seg mot rompa eller om man må ha hatt sex i rompa for at det skal komme seg dit, han sa da at det kan spre seg dit uten seksuell aktivitet i rompa!!

Typen min nekter jo på at han har vært utro og sverger på at han aldri har hatt sex med noen med kjønnsvorter.

Hva skal jeg tro??????

Har hørt at man får som regel utbrudd etter 1/2 etter man er blitt smittet...noen som vet?

Han var utro mot meg for 1år siden,altså han hadde vortene før han var utro..Jeg har pratet mye med den jenta og hun har aldri hatt det verken før eller nå etter 1år! (ja litt spesielt at jeg har kontakt med henne,men jeg er vel den typen som liker å holde fiendene mine nærme..og er vel rimelig dumsnill) Det hun hadde fått 3mnd etter å ha knulla han var klamydia!

Men det fikk jeg jo vite for 1år siden,så har sjekket meg gjevnilig for det(heldigvis har jeg sluppet unna,bank i bordet!)

Nå er jeg gravid i 7mnd og LIVREDD for å få utbrudd!!!!!

Hva tror du som har orket å lese deg igjennom dette....har han antaklig vært utro igjen???

Det er jo ikke hun for 1år sin "feil"..han hadde det jo før henne...

Er så mye trist pga dette:-(

Har pratet med typen om det,men han bare ler av meg og kaller meg gal...men er det rart jeg reagerer!!!?????????????????

håper på noen svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at søsteren min fikk kjønnsvorter for 2mnd siden..mot rompa hun også...Hun pleide å feste MYE med oss for 2år siden.

Hjelp,jeg tenker t.o.m sånne syke tanker!!!!!

Hun har ligget med den ene eksen min en gang nemlig(etter at det var slutt med han og meg men)

Skrevet

hei!

las det du hadde skrevet!

Jeg tror egentlig ikke han har vert utro IGJEN viss han hadde det før han var utro..

Håper ivertfall ikke det=)

Er bra at an fortalte til deg at han hadde vorter, da åpnet han seg virkelig!

Jeg tror egentlig at det bare har blitt verre det med vortene siden han har hatt det så lenge og ikke fått det behandlet viss du skjønner hva jeg mener?

Sikkert bare blitt verre og fått en kraftig reakjson denne gangen!!

Jeg håper ivertfall på noe sant for vil ikke sitte her og skrive at han har vert utro når det kan vere noe helt annet!

Skrevet

Hei!

Skjønner godt du reagerer jeg, og det er jo ikke noe kjekt å ikke vite hva man skal tro...

Men, kjønnsvorter KAN faktisk smitte ved vanlig hudkontakt, men det skjer oftes via samleie. Viruset som fører til dette kan være lenge i kroppen og først dukke opp etter flere år, og ikke alle som har det er klar over det selv. Ergo er det en viss mulighet for at hun jenta han var utro med, har det selv om hun ikke har utbrudd.

Det sies at inkubasjonstiden kan variere fra en måned til flere år, men den vanligste tiden før man får utbrudd er fire til fem måneder..

Men det spiller vel ingen rolle hvor smitten kommer fra, det viktigste er vel at disse kjønnsvortene ikke trenger være noe bevis på at han har vært utro, så om du ikke har noen annen grunn til mistanke, ville jeg trodd han.

Dere burde begge få behandling for dette iallefall, også bør du som gravid snakke med lege /jordmor om disse, sånn at de kanskje kan gjøre noe så babyen ikke blir smittet under fødsel, dersom du har denne kjønnsykdommen.

Prøv å snakk med kjæresten din, og fortell hvor mye dette plager deg, og alle spørsmålene det fører med seg -så skal du se at det ordner seg. Synes at han burde bruke mer tid på å trøste deg, siden det er han som har gjort det usikker :) Lykke til iallefall!

Skrevet

Er jo vanskelig å si om han har vært utro eller ikke, men syns det er dumt gjort av han å bare le av deg.. Det er han som har gjort så du er bekymret, så da bør han også ta det alvorlig at du er bekymret... Jeg hadde iallfall blitt sur om kjæresten min hadde ledd av meg om jeg faktisk hadde vært bekymret for noe.. du får be han ikke ta så lett på det, og få han til å skjønne hvordan du føler det..

Skrevet

Å tusen takk for at du svarte:-)

Jeg er kun redd for at han har vært utro flere ganger enn den gangen jeg vet om..er vel derfor jeg reagere så sterkt.

Jeg har snakket med legen min om det og hun har sjekket meg for viruset og fant ingenting (enda ihvertfall) som kan tyde på at jeg bærer på smitten..heldigvis! Men vi passer godt på tilfelle jeg skulle få det.

Er bare så ekkelt at han hadde det før den utroskapen også..gjør meg jo usikker på om han var det før henne også om du forstår...

Men siden han nekter så må jeg jo bare legge usikkerheten min bak meg. Sliter jo bare på meg selv så..og nå har jeg jo en annen inne i megan min å tenke på også..

Skjønner bare ikke at han kan ha løyet for meg i 1 1/2år om at han har kjønnsvorter!!??

Sukk

Skrevet

Ifølge statistikken har 50% av alle som har hatt ubeskyttet sex med flere enn to personer kjønnsvorter. Men det er langt ifra alle som får synlige utbrudd.

Hvis man får utbrudd kan disse komme først flere år etter man ble smittet, ofte i sammenheng med betennelse i kroppen.

Du har sikkert ingenting å bekymre deg for!

Skrevet

For meg så høres det ikke ut som han har vært utro igjen, og godt er jo det dersom han har vært det en gang før, han fikk forhåpentligvis en lærepenge der.

Jeg hadde også en eks som plutselig fikk kjønnsvorter. Vi hadde vært sammen nesten ett år, bodd sammen i noen få mnd. da han først begynte å bli veldig rødflammet på penis, etter hvert tilkom det små nupper, jeg ba han gå til legen, noe han gjorde, og fikk diagnostisert kjønnsvorter, jeg bestilte meg en time, men jeg hadde ikke fått det, flaks vil jeg si. Han sverget på at han ikke hadde vært utro, og det hadde jeg ikke trodd heller. Litt av grunnen var at en bekjent akkurat hadde vært i samme situasjon, de hadde vært sammen like lenge som oss, der legen hadde forklart at dette viruset kunne ligge latent i kroppen lenge før det slo ut.

Det er viktig at du opplyser om hos legen din, slik at det kan være obs på det fremmotfødsel. Lykke til:)

Skrevet

Legen min sa til meg at kjønnsvorter kan ofte ligge naturlig i kroppen til mennesket uten at de har blitt smittet av noen, det kan også ligge latent i mange år før det bryter ut, i noen tilfeller bryter det aldri ut...

Du må slutte å bekymre deg det er så vondt, jeg vet, jeg har samme tendensene selv... Det man ikke vet har man ikke vondt av mener nå jeg...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Leste innlegget ditt. Jeg tror ikke kjæresten din har vært utro. Viruset ligger latent i kroppen og det kan ta lang tid før det bryter ut, slik som de andre skriver. Grunnen til at jeg svarer er at jeg har kjønnsvorter selv og hadde utbrudd med vorter i hele svangerskapet og under fødselen. Jeg var veldig bekymret for dette, men alle beroliget meg og sa at det hadde ikke noe å si for svangerskapet. Jeg fødte vaginalt og alt gikk bra. Mannen min har hatt en bitteliten vorte på de fem årene vi har vært sammen, så han har viruset. Men det har ingen praktisk betydning for oss. Håper dette hjalp litt. Lykke til!! Gled deg over kjæresten og magen!!!

Vennlig hilsen fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...