Du og jeg og vi fire Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Han får mixtur, og spyr 2 sek etter at han har fått medisin. Dersom jeg da gir han etter at han har kastet opp klarer han å holde på medisinen. Men da får han jo penicillin på tom mage, og det er jo heller ikke bra. Og han vil ikke ha noe som helst etterpå, sikkert redd jeg kommer med denne færle guffa igjen. Skal ringe legen i morgen, men der det noen her inne som kan bidra med gode råd? Takk:)
Du og jeg og vi fire Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2006 Apocellin 50 mg.
Expat Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Hmm, den er vanligvis ok for magen... Noen gir dråper eller tabletter som knuses med litt mm på en skje. Kanskje et alternativ i morgen... Vet ikke hva jeg skal si i kveld...
Du og jeg og vi fire Skrevet 25. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2006 Ja tror ikke det er at den er hard mot magen. Han spyr så fort at jeg tror han rett og slett blir kvalm av smaken. Det er rart, han har aldri kastet opp før. Men jeg får høre hva legen sier i morgen, håper det finnes et annet alternativ til han. Men takk for hjelpen:)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Kan det være han ikke tåler det? Jeg tåler ikke penicellin kaster opp og får elveblest. Prøv heller antibiotika se om det går bedre.
winneboo Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Hvor gammel er han da? Jeg fikk beskjed om at jeg kunne gi det med litt yougert ved siden av, men siden hun har melkeallergi så gikk ikke det. Du må ikke gi på tom mage da. Jeg gjorde det i begynnelsen men så var det ikke alltid at det passet seg. Å legen sa at det viktigste var at de fikk i seg medisinen å ikke at den ble tatt på tom mage.
Du og jeg og vi fire Skrevet 25. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2006 Han er snart 1 år, så å gi youghurt går bra. Problemet er at han vil ikke ha noe som helst når han får smakt på medisinen. Grunnet til at han får på tom mage er at han spyr opp medisinen første runden....så må jeg gi igjen på tom mage (fordi han spydde det forige opp). Det er ikke bra å gi på tom mage fordi det er hardt for magen. Men må man så må man. Blandet også medisin i fruktmos, men det kom og like fort opp. Huff, ikke lett dette!
kezz Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 Kanskje han rett og slett ikke tåler den type penicilin??
winneboo Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 Men gir du den i en dose lixom? Jeg ga jenta mi litt og litt. Ikke alt på en eller to skjeer. Hun fikk hvertfall 6-7 skjeer med litt på hver skje. Ga jeg en full skje så kom alt rett opp igjen for da brakk ho seg. Hvor lenge skal han ha det da? Vesla her fikk 3 ganger daglig i 14 dager så det var litt av en jobb gitt.
stam33 Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 Har selv en datter som gikk på penicilin når ho var ca 2 mnd. Ho spydde også hver gang vi ga henne medisinen. Løsningen vår var at vi ga ho mindre doser men doblet antall ganger for dagen. Ho sku egentlig ha medisin ( 2,5 ml) morgen og kveld, men det vi gjorde (råd fra legen) var å dele opp medisinen. Altså ga vi henne en dose à 1,25 ml 4 ganger daglig. Dette fungerte utmerket, ho spydde ikke opp medisinen mer. Vet ikke om jeg forklarte meg godt nok hær!!! Verdt et forsøk:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå