Gå til innhold

Vanskelig med søvn på dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på tre måneder vil plutselig ikke sove på dagtid lenger. Har pleid å sovne av seg selv når jeg har lagt han i vogna, nå hylskriker han og må trilles i søvn. Når vi triller sovner han med en gang - for han er gjerne stuptrøtt. Har noen tips til hvordan vi kan klare å få han til å sovne i vogna uten at vi triller?

Han har også sluttet å ta smokk, den hjalp han nok tidligere med å finne roen i vogna.

Litt slitsomt å måtte gå ut og trille hver gang han er trøtt (3-4 ganger pr dag), så tar gjerne i mot gode tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen tips for jeg har samme problemet selv.. Men bedre det enn at hun ligger i senga å hylgriner.

Men i dag lekte jeg med henne litt lenger før hun la seg og da trengte jeg bare rugge bitte litt på vogna før hun sovnet av seg selv.

Er 4 mnder.

Kan jo ha vogna inne å trille. Jeg tar ofte på støtten på vogna og bare vugger den, går bedre da enn hvis jeg triller.

Skrevet

Fikk samme problemet her når snuppa ble 4 mnd. da skulle hun følge med på alt og det ble farlig å sovne. Kunne jo gå glipp av noe spennende.

Ble gråting hver gang men det varte i ca 2,5-3 uker og så gikk det plutselig over.

Har fått litt av problemet tilbake nå i en alder av 7,5 mnd. Kunn på dagtid. Da blir det krabbing og reising i senga hele tiden. Kvelden går greit da sovner hun uten alt for mye tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...