Magandang anak ko Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Datteren min på 14 mndr har et skikkelig temperament. Får hun ikke lov til det hun vil, hiver hun seg ned på gulvet, skaller bakhodet i gulvet og hylgriner. Hun har ikke vondt noe sted, er bare vanskelig, for hvis hun får noe annet å konsentrere seg om, stopper hun å grine. Kan det være trass allerede? Og hvordan takle dette på best mulig måte?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Jenta vår er 17mnd og har oppført seg som di ei stund. Har funnet ut at det beste er å enten avlede, eller å overse. Merker at 'anfallene' varer kortere tid dersom hun blir oversett i alle fall - hun oppnår jo ingenting. Og de gangene avledning ikke funker (brukte det mest i starten, fra rundt året) så har jeg på en måte ikke noe annet valg føler jeg. Regner med dette går over om en 18 års tid *flire*
Gjest Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Vi hadde det sånn når han var 14 måneder. Nå er han 19 måneder og gjør det ikke lenger (ikke daglig og hele tiden). Det vi gjorde med saken var å fjerne alle fristelser (f.eks. stolene står på bordet når vi ikke spiser ) for han fikk anfall når han ikke fikk lov til å ta stolen bort til benken og klatre opp. Vi avledet også hvis det lot seg gjøre (hvis han f.eks. hadde fått fatt i en saks så byttet jeg den ut med mobilen min som er enda mer spennende (støt- og vannsikker Ellers så kjeftet vi aldri på ham. Bare sa at sånn og sånn skal det være ferdig med det, og lot ham rase ut uten å prøve å trøste (sett på Nanny på TV). Dette fungerte for oss. Det har vært en så utrolig tøff tid vi har vært gjennom synes jeg med det du beskriver og tenner som forverrer sinnet hans, men endelig... Jeg hadde ham hjemme fra barnehagen med veslejenta på 3 måneder og han var engelen selv. Henta klær til henne og historisk: Jeg ammet veslejenta og trengte den trådløse musa som lå på gulvet. Jeg pekte på den og ba ham om å gi den til meg, og det gjorde han. Det føles så utrolig at dette var "vrangpeisen" for bare noen måneder siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå