Gå til innhold

Puppenekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 7 mnd vil ikke ha kveldspupp lenger! Han får to måltider med grøt, og litt middagsmat i løpet av dagen, men pupp før legging vil han ikke ha lenger. Jeg blir så lei meg, har ikke lyst å slutte å amme nå. Han får pupp om morningen og det går fint, men lysten avtar utover dagen.

Er dette normalt?

Evt noen forslag til hvordan jeg kan få han interessert igjen på kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får han grøt rett før kveldspuppen kanskje? I så fall er han kanskje mett? Gutten min mistet helt interessen da han fikk en stor porsjon grøt før natten. Orket rett og slett ikke mer. Han er nå 8,5 mnd, og jeg ammer bare på morgenen. pumper morsmelk til grøt to ganger om dagen da.

Skrevet

Nei, han får ikke det. Har prøvd litt forskjellig i det siste. I dag ammet jeg kl 1530, og ikke noe mat før jeg prøvde å amme igjen kl. 18. Totalt uinteressert! Lagde heller grøt, og en stor posjon gikk ned på høykant, så han var nok sulten ja! Det er jo ingen krise, jeg bare så for meg at det var jeg som skulle bestemme når ammingen skulle slutte....

Skrevet

Vet akkuat hvordan du har det. Gutten min vil ha pupp om morgenen i sengen, men ikke noe utover dagen. Spiser litt før grøt om kvelden, men det er IKKE alltid. Synes også det er dumt, men vanskelig og ikke noe kjekt å tvinge de heller. Bedre med en gang om dagen enn ingen tenker jeg:)

Jeg har kjøpt mme og gir til lunsj og evt etter grøt om kvelden. Måtte få i han noe drikke, han er ikke så veldig på vann.

Lykke til! Gutten min er forresten 9 mnd, men har hatt det slik siden 7,5 ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...