Gå til innhold

2mnd: hvor mye pumper dere ut av gangen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle pumpe her i går kveld, da pjokken hadde sovet i 3 timer...pumpet leeenge, men fikk bare ut 100ml på begge puppene, synes kanskje det var litt lite?

lenge siden jeg har pumpet ut noe nå pga trøske...men pumpet jo ut ihvertfall 120 i de første ukene, men da hadde jeg jo også veldig overflod av melk!

Hva med dere med babyer i samme alder? hvor mye får dere pumpet ut av gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt og har enda nokså mye melk. Gutten min er 8,5 mnd. Men jeg har pumpet mye også da, så jeg har derfor klart å opprettholde produksjonen. Blir mindre og mindre amming nå, men bruker morsmelk i grøten. Da han var 2 mnd drakk han mellom 80 og 100 ml til ett måltid. Av og til litt mer, av og til litt mindre. Om du fortsetter å pumpe vil jo produksjonen øke, så du skal få nok til gutten din hvis du føler han trenger mer.

Skrevet

Jeg pumpet ut ca 100 ml til morgenen i dag, da hadde han spist litt for ca 1 time siden. Han er 2 mnd nå. tror jeg pumpet ut litt mer i starten.

Skrevet

Jeg får ut mellom 80 og 120 ml på en pupp.. Pumper om morgenen. Snuppa er 2 1/2 mnd.

Skrevet

Når jeg holdt på å pumpe på den alderen fikk jeg aldri ut mer enn max 60 -80 ml tilsammen.

Så lenge det var amming med 45-60 min. mellomromm måtte jeg i ca 2 av de ukene gi tillegg 2 ganger daglig. puppene rakk ikke å fylle seg ettersom det ble så tett.

Etter 9 uker begynnte det å gå 2 timer mellom og da hadde jeg mer enn nok melk.

Nå er snuppa 7,5 mnd. og jeg emmer fortsatt 6-8 ganger i døgnet, inklusiv de 3 faste måltidene får da tilbud om bryst etter maten.

Selv om man pumper er det IKKe indikasjon på hvor mye melk man har, babyen suger prystet mye tommere enn det vi klarer å pumpe det.

Jeg måtte forøvrig pumpe da snuppa sov 9-12 timer på natten og jeg fikk skikkelig spreng og rennende pupper hvis jeg ikke pumpet om kvelden og midt på natten. fikk så mye mat på dagtid at hun sov så lenge uten mat, men det ble det slutt på når hun da var 9 uker, desverre.

Skrevet

oj det var mye:-)

Har hun sovet lenge da eller? pumpet nå nettop, da hadde han sovet i ca 1 1/2 time, og fikk kun ut litt under 60 ml på begge puppene:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...