Gå til innhold

Noen som har erfaring med brystpupe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor mye du skal bruke den. Skal du ha den for å pumpe litt ekstra på dagen, til å pumpe deg hvis du har barnevakt en kveld, eller er det i stedet for å amme?

Skrevet

Jeg har brukt pumpe mye. Bruker avent sin manuelle. Ca 500 kr på apoteket. Veldig fornøyd!

Skrevet

Avent sin er veldig fin! Men hvis du ikke ammer, bør du få tak i en pumpe som stimulerer produksjonen, ellers kan du fort miste melken. Til kvinner som ikke ammer, eller som er i jobb o.l, anbefales det enten å leie pumpe, som medela sin symphony, eller kjøpe medela sin pump in style, som kan tas med overalt i en veske. Den suger slik et barn gjør, i to steg, og man kan pumpe begge bryst samtidig. Sterk, elektrisk pumpe som holder produksjonen oppe.

Skrevet

Så fint du spurte, for jeg hadde akkurat tenkt til å spørre om det samme...

Jeg hadde tenkt til å bruke den dersom jeg skulle "hoppe over" et måltid...

Skrevet

Ikke kjøp Wittlestone expresser! Bare dritt!

Avents manuelle har jeg prøvd, og den likte jeg godt.

Skrevet

Mine brystpumpeerfaringer:

Eg har prøvd litt forskjellige sidan eg stort sett har fullpumpa i 7 mnd.

Bruker stort sett Medela Lactina Select, som eg har lånt på helsestasjonen. Hadde berre enkelpumpe til gutten min var 5 mnd, men no har eg også kjøpt dobbelpumpesett til denne, så eg kan pumpe begge sider samtidig. Då går det mykje fortare å pumpe seg. Den er eg veldig fornøgd med, suger jamnt og fint. MEN bråker litt og er stor.

Medela Swing, koster ca 1200 kr - er eg også fornøgd med. Liten, lett og lavt støynivå. Lett å ta med seg når ein går rundt om i huset (td når lillegutt har lagt seg for kvelden og sutrer litt før han sovner, og eg vil sjå noko på tv- så kan eg gå mellom soverommet og stua..)

Men nokre seier at det er ein feil med denne pumpa. Og eg lurer på om det var det som var gale med mi òg.. sidan den saug og saug og det berre kom litt ut (og det er ikkje noko i veien med utdrivningsrefleksen min)... men sa ifra om det, og fekk tilsendt ny motor. Var veldig grei å ha når vi var på ferie, for då kunne eg pumpe meg med den mens vi køyrte bil- og den har fungert bra til no

Medela Mini Electric- den eg lånte av svigerinna mi var gammel og dårlig (trur den er 8 år gammel!). Så den la eg fort vekk igjen (bråkte fælt og saug dårlig). Men nyare modeller er sikkert bedre..

Basson, rundt 500 kr - Den likte eg ikkje. Viss eg brukte den riktig, så saug den liksom ut brystet og holdt det der. Ikkje så behagelig akkurat. Brukte den ein halv gong, og la den vekk..

Viss ein ikkje skal pumpe seg så mykje, berre ein gong iblandt, ville eg anbefalt Avent si manuelle (men det er jo forskjellige erfaringer med den også). Den brukte eg då eg amma mi førstefødte, i korte perioder når ho var lei av puppen.

Eg har brukt den litt no også, sidan den er veldig grei å ha med seg når eg skal i besøk til nokon eller må sitte og pumpe mens eg er i byen (men sidan melkeproduksjonen min har stabilisert seg litt no, så treng eg ikkje å pumpe meg til alle døgnets tider lenger).

Skrevet

Hadda om og bruke den til sånn no og da pumping :o) Vist æ ska bort nåkka en gang. å sånn som i dag når æ hadde sikkelig brystspreng å lille gutt lå og sov så godt i vogna si =o)

Skrevet

Jeg pumpet meg daglig i ca. 1,5 mnd. Skulle gå på kveldskurs når snuppa var 3 mnd og måtte derfor få ett godt lager i fryseren.

Jeg har Avent sin manuelle og er kjempefornøyd med den.

Lånte en Medela elktrisk når kjeg fikk tette melkeganger og måtte pumpe etter hver amming.

Syntes ikke jeg fikk noe mer ut med den enn med Avent sin manuelle.

Men ettersom jeg ammet med 45-60 min mellomrom i ca. 10-12 timer hver dag var det veldig 2lettvint" me den elektrisk.

Men jeg vil absolutt anbefale Avent sin da det er den jeg er mest fornøyd meed.

Skrevet

Medela Pump in Style

har jeg. Utrolig god pumpe. Dobbel. Kjøpte i tillegg to armer til, så slapp å koke så ofte... liten kjølebag m fryseelement og 4 flasker følger med. Den "bor" i en ryggsekk så jeg drog den med i klubb og til venner og bekjente og fant meg en krok...

Skrevet

Mamma til tre:

Har du begynt å amma si du skrive at du ikkje pumper til alle døgnets tider? Kor mange måltid med mm får ho nå?

Skrevet

siden jeg studerer og pappan har permisjon må jeg pumpe meg minst en gang om dagen. har avents elektriske og er fornøyd med den. den har også batterier så den kan brukes der det ikke er strøm + at det følger med deler så den kan brukes manuelt(ikke prøvd det enda)

Skrevet

Jeg har Medela swing og er veldig fornøyd! Den er elektrisk og stillegående. Jeg pumper meg ikke fast, men når vi trenger barnevakt, eller når pappan skal gi mat for at jeg skal få sove o.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...