Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Jeg har ammet bare om natten, nå er det 3 døgn siden jeg ammet. Den ene puppen er veldig hard ( jeg har ikke pumpet ut noen ting siden jeg sluttet ). I går fikk jeg feber, har det i dag også og føler meg skikkelig elendig. Hvordan blir allmenntilstanden når man får brystbetennelse? Er det nødvendig å pumpe seg når jeg ammet ca 3 ganger om natten?
Gjest Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 De fleste får feber og føler seg syke når de har brystbettenelse. Puppenksn bli hard, rød og øm. Det er veldig viktig å tømme puppen, du kan få bort betennelsen ved å gjøre det. Ellers så må du nok til lege å få antibiotika. Jeg har ikke noe erfaring med å slutte å amme, men det kan hørest ut som om du må gjøre det mer gradvis enn det du gjør nå.
tvilling73, 05/07 Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Gå inn på ammehjelpen.no. Mener de vet det.. Klumper i brystet må masseres bort, helst i dusjen.. med litt god olje så det glir greit. Syns du bør oppsøke legen som det første du gjør i morgen tidlig. Ikkje for å skremma men vet om ei som havnet i ambulanse til sykehuset for å operere en kraftig brystbetennelse få dager etter hun kom hjem fra føden...
Gjest Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Oj, nå ble jeg litt nysgjerrig tvilling73. Hva gjorde at hun måtte operere?
tulle15mai:) Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 jeg hadde betennelse to ganger etterhverandre når jenta blei født.. helt jæveli!!! når jeg ser det du skriver så vill jeg gjort som nevnt over... du MÅ komme deg til legen i morra!! da får du pencelin og det må til for å få vekk smertene og betennelse.. samtidig MÅ du få ut melka.. pump, masser i dusjen, gjerne med babyolje på!! stakkar deg. deg er så sykt vondt! jeg måtte ha hjelp av 4 jordmødere som masserte å holdt på.. de fikk ut 225ml på en pupp- den var som en håndball.. helt grusomt. ikke for å skremme deg altså- men kom deg til lege før det blir uutholdeli!!! det er så ubeskrivelig vondt og man blir såå sliten!! ønsker deg alt godt og god bedring!!
tvilling73, 05/07 Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Uff det huske eg faktisk ikkje, for det var naboen til ei venninna... Men drøy det til i morgen så skal eg finna det ut. Det var veldig spesielt. Har selv hatt betennelse men holdt heldigvis med pencilinkur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå