Cat.68 Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Ser det er en del snakk ang sukker inneholdet i juice. Ville bare klare oppp en ting. Har en svoger som jobber på Røra fabrikker og han sier at; Juice er rent konsentrat tilsatt vann bare det naturlige sukkeret som er i frukta. Nektar er konsentrat sukkerlake og vann!! Ellers synes jeg det er noe overdrevet å nekte barnen alt som inneholder sukker ene og alene for sukkeret sitt skyld. Har barnet problemer og takle sukker, eller det av andre medisinske grunner bør holde seg unne skjønner jeg det. Men et barn som har et variert sundt og godt Norskt kosthold, ser jeg ingen problemer med at de får smake søtt slik det er blitt gjort i alle tider. Alt med måte sier nå jeg!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Men i all slags juice er det nok naturlig sukker til gire opp småtassene. OG syre som skader tennene. Sier barnehagen vår...
Cat.68 Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2006 Altman spiser og drikker kan skade tennene egentlig. Det er konsentratet i juice som kan være hardt for tenner og mage. jeg har ømfintelig mage og må blande ut juicen før jeg kan drikke den ellers får jeg halsbrann og ergo masse syre. Naturlig sukker som finnes i fruk ol har ingen tatt skade av sånn rent kroppslig, med mindre man reagerer allargisk mot selve frukten. Hvis man er nøye med tannpuss og ikke gir overdrevene mengder ser jeg ikke problemet. Nektar derimot inneholder sukkerlake
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Bra innlegg, cat! Og i tillegg tenker jeg at det er bedre (så lenge barnet ikke reagerer spesielt på sukker) med litt sukker (som er naturlig) enn masse tilsetningsstoffer som man ikke er helt sikre på hvordan man reagerer på, eller hva de gjør med kroppen over tid. Men alt med måte, og ikke hver dag )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå